Daeminimon skrev 2011-09-07 07:42:42 följande:
Jag kan reflektera alldeles utmärkt utan någon annan, men jag undrar vad vitsen är att säga det när någon väljer att ändå tolka som de vill. För jo, det gör du. Jag säger "det är inte så jag menar", men du verkar veta bättre än jag själv hur jag menar?
Det är DU som pratar om ett fåtal, citatiomstecken eller ej. Hur tydligt DU än tycker att det är så säger jag IGEN att du feltolkar mig, och har själv valt vad jag menar.
Du verkar ha bestämt dig för att jag är en bättre vetande (hahahahaha), kvinoföraktande (HAHAHAHAHA) person, och tolkar allt jag säger utifrån det. Är det någon vits att jag försöker förklara då, eller är det versionen du bestämt dig för?
Nåväl, tur att iaf jag inser att internetforum har liten förankring i verkligheten, annars skulle jag kanske känna mig ledsen över hur du verkar försöka få mig att framstå.
Daeminimon skrev 2011-09-07 07:45:02 följande:
Och sen hade det här med låmgtidsammare väldigt lite att göra med saken, vilket jag-lustigt nog- också sa i samma inlägg där jag nämnde ordet. Intressant hur man väljer villa ord man hakar upp sig på, är det för att de passar in i mallen man satt upp för en viss person månne?
Jag är övertygad om att du hade framstått på ett mycket mer fördelaktigt sätt om du hade uttryckt dig på ett annat sätt i början av den här debatten. Min bild av dina åsikter om det här präglas av vad som står i dina inlägg. Om du inte vill bli uppfattad som en person som dömer ut hur andra väljer att mata sina egna barn så kan det ju vara en idé att inte ägna sig åt det.
Ditt sista inlägg vet jag inte riktigt hur jag ska replikera på. Jag har inga föreställningar om långtidsamning eller hur en sådan mall skulle se ut för dig att passa in i. Men du själv kallar dig
laktivist och skriver att det påverkar dig att andra väljer att inte amma, eftersom du tvingas stå ut med fördomar, kommentarer och felaktigt ifrågasättande. Du verkar med andra ord ta andras beslut när det kommer till amning väldigt personligt, och då blir reaktionerna på dina inlägg också färgade av det. Men eftersom du enligt egen utsago brinner för det här med amning, precis som man kan brinna för feminism eller andra ämnen, så kanske reaktionerna du får på dina inlägg kan räknas som feedback på det. Jag tror nämligen inte att den retoriken du använder dig av kommer att inspirera en enda människa till att ändra sitt beslut om att inte amma. Varför inte peppa dina medsystrar istället för att se ned på dem?