• Julstjärnan

Andra barnet tidigare eller över tiden???

Jag är nu i vecka 38 coh börjar bli riktigt trött på graviditeten. Någon som vet om andra barnet brukar komma tidigare eller att det är vanligare att man går över tiden? Blir tokig snart! Har haft sammadragningar, onda i två veckor nu.

• Svar på tråden Andra barnet tidigare eller över tiden???
  • Blomman80

Har exakt lika och undrar jag med. Mensvärk allan och magen är stenhård mest hela tiden. Proppen har gått och är öppen 1cm... Men det verkar inte hända nåt för det! Grr!

• Mälaröbo

Gick 15 dagar över tiden med första och kom då igång av mig själv. Med andra gick jag 16 dagar över tiden och då fick de sätta igång mig...

• trollmammsis

3 barn alla över tiden!!
    dock har jag ALDRIG haft några förtecke, såsom slempropp,, vattenavgång ect innan förlossningen börjat, bara "vanliga" förvärkar när livmodern tränar inför vad som komma skall

• Pickeli

Gick 2 dagar över med första, 6 dagar över med andra. Skapligt less! Men min andra förlossning var rena himmelriket i jämförelse med första!

Google it!
  • Babymama86

Min första pojke gick jag 7 dagar över tiden med.
    Pojke nr 2 ville ut redan vecka 38+5 :)
    Ska tillägga att båda kom via snitt.  

• Strawberry3

Har läst någonstans att det är genetiskt ärftligt det här med hur länge man bär barnet vid graviditet, har man samma far till barnen borde man alltså gå ungefär lika länge vid varje graviditet. Förutsatt att ingen sjukdom eller andra besvär dyker upp som påverkar. Men det är svårt att ha exakt koll på graviditetslängd, dels skall man ha koll på exakt ägglossningsdatum  och sedan kan det ju ta olika många dagar för ägget att fästa = graviditetsstart. RUL ger ju bara en fingervisning om  förlossniongsdatum +/- 7 dagar är mätosäkerheten där.
    För mig som gjort IVF två ggr stämde det väldigt bra Nr 1 född 41+0 och nr 2 född 40+6, och där hade man ju iaf koll på ägglossning

• trollmammsis

jag har ifrågasatt bf efter RUL med både 2an och 3an, denna gång körde vi till och med med äl stickor och vet när hon är gjord. Och eftersom jag är en sån som bär över så fick jag en överburebhetstid i v 41 istället för 42. Men hon kom före, 1 dag efter BF enligt rul och 9 dagar efter enligt mens (som jag tror mer på)

• snart3barnsmamma
    Julstjärnan skrev 2011-09-02 16:02:54 följande:
    Jag är nu i vecka 38 coh börjar bli riktigt trött på graviditeten. Någon som vet om andra barnet brukar komma tidigare eller att det är vanligare att man går över tiden? Blir tokig snart! Har haft sammadragningar, onda i två veckor nu.
    1a barnet gick ja över 5 dagar
    2a barnet gick ja över 3 dagar
    Väntar tredje å har gått över 2 dagar å känner INGENTING =((
    Hade mkt sammandragningar med andra barnet.. likadant denna gången med fast jobbigare.. men ingen bebis här inte =(
  • Trident5678

Mina barn har fötts för tidigt båda två. Andra barnet kom tidigare än första.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Izzo

Har bf om 13 dagar o har haft ont i snart 3 mån så jag är rätt less på att vara gravid nu.
    Vill ha min bebis nu!!!!

Nr 1 kom 4 dagar före bf
    Nr 2 kom 14 efter bf

• lurv

Barn 1 kom 4 veckor före BF
    Barn 2 på BF
    Barn 3 8 dagar före BF
    Barn 4 15 dagar efter BF
    Barn 5 dagen före BF
    Barn 6 16 dagar efter BF
    Barn 7 dagen innan BF

Finns inga regler utan bebisen kommer när den är redo 

• Julstjärnan

Japp, enligt denna statistik finns det inga klara direktiv på när det kommer ske. Bara att vänta, grr!

• LindaB85

Första kom på BF+14 av spontana värkar.
    Andra väntar vi fortfarande på. BF+15 idag och hoppas INNERLIGT att de vill sätta igång mig imorgon när vi ska in på koll :-S 

Svar på tråden Andra barnet tidigare eller över tiden???