• gravid 2010 tack

när känna sparkar med andra barnet?är i vecka 12+5,vecka 13..

hej

är i vecka 13..o har sett bebis sparka o kicka som faaan på ul..

men inte kännt något..

har barn sen tidigare..så borde väl känna tidigare denna gång..tror jag kände i vecka 20 nånting med sonen...

tacksam för *svar*

• Svar på tråden när känna sparkar med andra barnet?är i vecka 12+5,vecka 13..
  • SilverEmma

Alla känner inte andra barnet tidigare. Jag kände första barnet v 17 och andra v 20.

• gravid 2010 tack

okej... vill känna bebis nuuu....hehe..tiden går så sakta... :(

• LilaRos

Kände sonen nån gång mellan 14-16, minns ej exakt.
    Då var jag säker att det var han

Nu är jag inte säker på vad det är jag känner ibland och jag är i vecka 16.
    I vecka 13 började jag misstänka, men är inte på långa vägar lika säker som förra gången.

tvivlar på att det är bebisen jag känner nu.. Men man vet ju aldrig :)

• Lumo

Jag kände ettan i v 13 svagt o tydligt i v14, dvs väldigt tidigt. Nu är jag gravid med tvåan o misstänker att det ibland regelbundet bankandet kan vara bäbbe trots att det bara är v 11. Känns ju tekniskt omöjligt, samtidigt känner jag något nytt som då o då bankar till 4-7 ggr o det känns misstänkt lika vad det gjorde med ettan. Får nog vänta nån vecka till innan jag med säkerhet kan säga att det är bäbbe. Tydligen börjar de just runt v 10-11 sprattla massor, så kanske känner jag rätt?!

• gravid 2010 tack

naaaw mys...trodde oxå jag kände något för några dagar sedan när jg låg på sida i sängen på kvällen...men nej kan inte vara det....

men faaan jag såg jue bebben sparka o kicka som faan på kub testet i måndags..hehe

• Mammatillmångamenfrutillen

Om moderkakan sitter i framvägg eller om man har gott om fostervatten kan det vara svårt att känna bebisen. Vecka 13 är tidigt & bebisen är ju väldigt liten fortfarande ;)

• monia

Jag kände faktiskt inte av andra barnets sparkar tidigare än första barnet

• Nightswimmer

Jag är gravid med tvåan (19-3 idag, har jag för mig) och har fortfarande inte känt några sparkar. Alltså sparkar på det där "buff buff-sättet" Däremot har jag känt hur det korvar och rör sig en del i magen sista veckan. Med första barnet kände jag diffusa rörelser från ungefär v. 16 och var helt säker på att det var bebisen i v. 21.  

♥ H 2008-06-15 ♥ BF med lillabroster 2012-01-24 ♥
  • gravid 2010 tack

hmmm okej...tack för era *svar*

hoppas få känna min lilla bebis snart..

• monia
    gravid 2010 tack skrev 2011-09-02 17:21:27 följande:
    hmmm okej...tack för era *svar*

hoppas få känna min lilla bebis snart..
  • Fru Sveden

Första kände jag i vecka 17-18 någonting och andra i vecka 11-12. Men andra barnet rörde sig väldigt lite efter vecka 25 ungefär så jag var inne förlossningen 3 gånger pga minskade fosterrörelser. Hade dock väldigt mycket som hände i mitt liv under andra graviditeten så jag tror att det bara var jag som var stressad och väldigt nojig

• Lumo

Blev så irriterad när jag nyss träffade överläkaren på fostermedicinska avdelningen för att göra ett ul i v 15 (pga komplikationer). Jag har känt sparkar sen v 12-13. Mycket otydligt i början men numer alltmer tydligare buffanden. Igår kände o såg jag tom magen vibrera till vid en spark. Med 1an kände jag sedan v 14, dvs även då ovanligt tidigt. Vet att jag inte inbillar mig. Jag frågade henne var moderkakan satt o hon sa i bakre väggen. Bra, sa jag, då jag redan känt sparkar så misstänkte jag det. Då ilsknade hon till rejält o mer eller mindre fräste fram att det är omöjligt, det är fysiskt omöjligt att känna sparkar innan v 18 som förstföderska o v 16 som omföderska. Jag konstaterade, eftersom jag läst massvis med såna här trådar o även läst artiklar (av läkare o bm) på nätet om sparkar, att jag minsan känt tydluga sparkar tidigt med båda barnen o att jag vet att man visdt kan känna det tidigare. Hon menade isf att det var "ett medicinskt mirakel" o menade vidare att jag inbillade mig. Diskussionen vart så omöjlig att jag stammade "men men, jag vet ju vad jag känner... O det är inte inbillning". Varpå hon en sista gång läxade upp mig lm att det var omöjligt o inbillning. Blev förstummad...

• k girl

I så fall är jag ett skolboksexempel, jag kände rörelser (som jag var säker på var bebisen) i vecka 18 med första barnet och i vecka 16 med andra. Fast med moderkakan i framvägg, båda graviditeterna. Den här gången har jag dock känt bebisen oftare och tydligare, och utanpå magen nu i vecka 19 - långt tidigare än när jag väntade sonen.

• Lumo

Hehe. Var hos min bm idag o berättade om överläkarens påstående. Bm skrattade högt o sa "med mitt andra barn kände jag sparkar redan i v 11". Så nog har överläkaren fel alltid.

• people always leave

kände första barnet i v. 20+0
    kände andra barnet i v. 16+0 (då visste jag helt säkert att det var rörelse från barnet) 

• RS89

dem säger ju att tarmrörelse utan ljud ska va bebisen...

men ibland när jag ligger så ryker det i mina muskler...det kanske är det ni känner som känner av grav tidigt??

men om jag ska vara helt ärlig för någon dag sen kändes det jättekonstigt lååångt ner i magen....och djupt...det var som att någonting vibrerade lite grann eller som en liten våg...  vet inte om det är fosterrörelse eller magmuskler... i vecka 10+1 sparkade den på VUL riktigt ordentligt =P...

ps. är i vecka 13 nu (12+3) 

• NicoAlvin4ever

Med sonen kände jag inte föränns ca v 20 o då hade jag moderkakan på sidan alltså bakåt o fram på ena sidan.. Denna gången har jag moderkakan fram men har kännt sen v 14+0 idag är ja i v 15+2 och har kännt nu i ca 4 dagar 1-2 gånger om dagen.. nu ikväll har ja kännt 3 gånger.. Blev chockad att ja kände så tidigt nu när moderkakan ligger fram men jag har turen med mig = ) 

• Lumo

Jag skrev ju mitt 1a inlägg i v 11 då jag anade första rörelserna. Kan intyga att jag kände rätt. Är nu i v 16 o det är defenitivt samma sparkar, bara starkare nuför tiden. :)

• mammas4killar

jag är i v.16 och väntar mitt fjärde barn, har inte känt sparkar förrän nu, eller sparkar, det är mer som buffningar samt att man känner att bebben rör sig väldigt mycket, vaknade faktiskt av det imorse

Svar på tråden när känna sparkar med andra barnet?är i vecka 12+5,vecka 13..