Bästa förrätten med trattkantareller?
Jag ska göra förrätt till 6 personer imorgon och har plockat trattkantareller, men inte bestämt vad jag ska göra med dem. Funderar på soppa eller varm smörgås. Är tacksam för förslag, gärna med recept!
Jag ska göra förrätt till 6 personer imorgon och har plockat trattkantareller, men inte bestämt vad jag ska göra med dem. Funderar på soppa eller varm smörgås. Är tacksam för förslag, gärna med recept!
Gor en smaskig paj!
Tack för förslaget! Bara rakt upp och ned med skal, stekt svamp, äggstanning och ost eller har du något specialrecept?
låter bra med paj - använd gärna en smakrik ost typ västerbotten, lagrad cheddar eller liknande.
Ja, paj är alltid gott. Tänkte bara att jag kanske skulle förnya mig lite, men man ska kanske inte ändra på ett vinnande koncept...
Västerbottenpaj med trattisar och gräslök, mumma!
Ne jag forstar hur du tanker, det e ju alltid kul o testa nytt! Men pajen e ju saklart ett sakert kort, o som sagt har ovan med en smakrik ost sa kan man ju inte ga fel! Annars oxa som du sjalv sa me toastar me kantareller... Assa med kantareller i sig kan du aldrig ga fel... Har i Italien ar det ju klassiskt me pasta som foratt, sa had ejag varit dig hade man ju latt kunnat slang ihop en kramig pasta sas baserat pa smorstekta kantareller, gradde och ost!! MUMS!
Now we're talking
Skär upp en baguette eller liknande. Grilla med olja och vitlök på i igen ca 10 minuter på 225 grader. Stek kantarellerna i smör. Salta och peppra. Ta en brödskiva, lägg på en skiva nystekt halloumi, lite kantareller och en kvist persilja. Sjukt gott!
Jag höll på att förvälla gula kantareller när jag började skriva här, så nu blir det lyxigare kvällsmat än planerat, med gräddig kantarellpasta. Mums ska det bli!
helt klart kantarellsoppa.
lena-makeaheadfood.blogspot.com/2011/08/kantarellsoppa-pa-min-pappas-vis.html
Kanske världens godaste trattkantarellsoppa!!! I alla fall den godaste jag har provat. Alla som har provat håller med Receptet kommer från Annas Nya Mat.
För 4 personer. Räcker lätt till er alla som förrätt!
Det blir soppa, men knytena låter jättegott och ska absolut provas, tack!