Inlägg från: ung3barnsmamma |Visa alla inlägg
  • ung3barnsmamma

Har alla låst sina villalån nu????

Jag är inte speciellt insatt på det här, men har hört mig för lite och fått rådet att INTE binda några räntor!
    Till mig sa dom att det inte lönar sig rent ekonomiskt, men vill man ha tryggheten och veta vad man ska betala varje månad en tid fram över då är det ju helt klart en fördel!!

Vi har alltså valt att INTE binda nått lån!!

• ung3barnsmamma

MamaBean: I längden så lönar det sig inte att ha bundna lån och du kan ju aldrig få så låg ränta när du bundit lånen som det är nu, så jag ser det ju som att man förlorar på att göra det!!!

Du betalar ju mer på dina lån nu när du har bundit dom till högre ränta, jämfört med vad du hade betalat om du hade haft rörlig ränta!

Att räntan ska gå upp har dom ju tjatat till och från om hur länge som helst, men vi har inga jättelån så oss "skrämmer" dom inte

• ung3barnsmamma

MamaBean: Måste ju tillägga att det visst kan vara riskfyllt att ha rörlig ränta, en risken att den rörliga räntan skulle nå samma nivå som den bundna är inte särskilt stor.
    Skulle den rörliga räntan börja klättra oroväckande snabbt uppåt kan du kontakta banken samma dag och binda ditt lån.

Det finns ingen risk att det rörliga lånet över en natt skulle bli lika dyrt som det bundna.

Svar på tråden Har alla låst sina villalån nu????