Inlägg från: Mysanochmimer |Visa alla inlägg
  • Mysanochmimer

Funderingar kring graviditetspenning

Sök så fort du får ditt moderskapsintyg från BM, det brukar man få på första besöket efter RUL.

Sen behöver man inte ta ut GP bara för att man får det beviljat och anställda inom restaurang brukar få det beviljat, jag hade det förra gången bl.a. och kommer söka nu.

Dock vet jag inte vad du jobbar som?

Och nej, from 10 dagar före BF får du ta ersättning på annat sätt, oavsett om du går över eller ej.

• Mysanochmimer
    tezzy10 skrev 2011-09-02 22:53:48 följande:
    Tack Mysanochmimer, du svarade precis på vad jag behövde veta :) Det är alltså så att även om jag blir beviljad behöver jag inte "ta ut" alla dagar?
    precis, du får fylla i from när och fram till och med när och om det är hela lr halva dagar (om jag minns rätt) när det närmar sig uttag.

Men i vilket fall som helst, det är lite papper som ska fyllas i av dig och din chef så gör klart allt nu så snart du kan.
  • Mysanochmimer
    froggan skrev 2011-09-02 22:54:08 följande:
    Mysanochmimer verkar ha erfarenhet av något som liknar din situation, har du tur kanske du också får beviljat då. Min plan var också att arbeta till dagen bebisen skulle komma men pang bom så fick jag foglossningar och blev sjukskriven i tre månader ändra fram till förlossningsdagen.
    Behöver inte vara så jättemycket tur för GP (hp som det hette för 1½ år sedan) är juh för dom som har tunga yrken
Svar på tråden Funderingar kring graviditetspenning