• ummi

2ME atlanta Syskonvagn köpt och prövad

Såg att det fanns flera obesvarade trådar om just denna vagn. 2ME atlanta syskonvagn då jag själv sökte efter omdömen innan jag beställde den från nätet.

Jag hittade den dock extreeeemt billigt på toyland.se med alla tillbehör så jag köpte den. 

för vagnen, mjuklift, skötväska och regnskydd(genomskinligt) betalade jag strax under 3000. för en helt ny vagn.

fördelar

den är smal. designad som phil och teds. så barnen är "på" varandra"

den har 4 hjul istället för 3 så den är väldigt stabil

den väger inte mkt mer än en vanlig vagn. 16kg har jag för mig att det stog.

högt styre och bra utrymme när man går med den, dvs fötterna slår inte i vagnen som jag upplevde det med min phil och ted sport.

den är väldigt snygg och ser dyrare ut än vad den är.     

alla tillbehören är väldigt fina och ser inte "plastiga" ut.

priset!!!! seriöst. 3000 : D

STORT sitt och ben utrymme för barnen. i alla 3 lägena. vanlig sits, extra sists och mjuklift

mjukliften är även fett varm vilket är suuper på vintern.    

nackdelar

det skulle väl vara vikten i så fall. men inte många vagnar särskilt syskonvagnar är mycket lättare. och den var lättstyrd så det blev inga problem

hmm... kanske att gå i snö. men det har jag ju inte prövat ännu : )

helt ärligt vet jag inga nackdelar ännu, det var en "ovanpå" vagn jag ville ha och denna har allt. men om jag kommer på några mer nackdelar så ska jag fylla i dom här i tråden.                   

i övrigt för det priset och allt man får så är det en väldigt bra köp. vagnen ser jättefin ut. och min väninna som gillar lite märkes vagnar och har en  icandy peach tyckte den såg jättefin ut. och min mans vänner trodde att det var en sån dyr vagn i 10.000 kronors klassen.

jag är supernöjd ÄN så länge...

jag hittade 5-6 olika webb affärer (plus några som har en affär i sitt hus i huddinge (sthlm)
    men billigast var på toyland.se och dom har upp till 1 års räntefri avbetalning. jag köpte vagn, mjuklift, regnsjkydd och skötväska. för 2985 kr tror jag exakt och tog 6 mån räntefri avb.        

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-28 11:06
    aktuella priser 28 november 2011

vagnen finns på www.Jollyroom.se och www.toyland.se för 1995:-

Jag beställde från Toyland.se

dock har toyland fler och bättre betalningsalternativ.

Men Jollyroom har flera tillbehör från 2ME
  • Svar på tråden 2ME atlanta Syskonvagn köpt och prövad
  • ummi

jag har ingen bil. så vet inte hur den är för bilkörare.

• Mary Jo

Den ser fin ut! Dock gillar jag ju 3hjulingar så att det är 4 hjul gör mig lite osäker.. Bor i norrbotten också så det är viktigt att den går bra i snö. tack för tipset,ska kika lite närmare på den!

• ummi

ja  jag gillar också 3 hjulingar. men i phil och teds (sport) tyckte jag att den var så trång i sitsen uppe. och inte riktigt bra med fotplats. i och med att det var 4 hjul så fick barnet mycket mera plats. Skrattande

• Kattepuffen

Är framhjulen svängbara?

• ummi

ja helt. och dom går att låsa. så man behöver aldrig lyfta vagnen förutom vid höga kanter eller buss osv. annars är det bara att rulla. : )

• Kattepuffen

JAg är så sugen på att beställa den men känner jag måste iväg o klämma o känna lite först o se hurden ser ut!

• ummi

jag förstår det, jag var också skeptisk. men chansade med tanke på priset och priset på andra vagnar med samma funktioner : )

om du bor i sthlm så finns det den affären i huddinge där man kan se vagnen. men jag rekomenderar att beställa den på toyland där det var absolut billigast! Och dom hade regnskyddet som man kunde beställa till  

• Kattepuffen

Jo jag bor i södertälje o tänkte åka till huddinge framöver o kolla på den..sugen på o se hur det se ut när mjukliften sitter där ist för den andra delen som är på alla bilder..
    tänkte isåfall beställa från toyland, gjorde det sist jag köpte vagn med o dom va billigast där!

• Zenobia

Åhh toppen har tänkt köpa den men ville ha lite svar på frågorna. Nu blir det att beställa en, tack

Har man den lilla liggande längst ner då? Sen syskonet i sittdelen? Hur gammalt är syskonet?

Lite fler frågor

• ummi

kolla på phil och teds bilder för hur barnen ligger.

När man har bebis + syskon, så ligger bebisen i mjukliften i det vanliga sätet som då är helt nerfällt. och man ser barnet när man håller i vagnen. och Syskonet placerar man ovanpå (dvs man flyttar upp extra sitsen)
    enklast så lägger man i mjukliften då när man ska gå ut, och fäster sedan extra sätet ovanför. och när man lyfter ur den så kan man lyfta ur den bakifrån vagnen.  

Sedan när minsta barnet är 4-7 månader (då det vill sitta) så  har man det i extra sätet nedtill.

Jag hade då en phil och ted sport när mina var i den åldern. och jag tyckte det var bra att den minsta satt där nere. dom är skyddade och behöver inte hela tiden "titta på allt" utan är som i en egen liten vagn och har det mysigt.
    det är självklart inte samma som att ha dom i en vagn där dom sitter brevid varandra. men om man som jag vill ha den där smala modellen som kan vara singel + syskonvagn så är fördelarna mer än nackdelarna.

Svar på tråden 2ME atlanta Syskonvagn köpt och prövad