Inte konstigt att folk skiljer sig!
Jag håller med dig och är mitt uppe i det du beskriver själv...
Första barnet (idag 3½) tog jag 13 mån fl och pappan 10 mån (men det var mest för att han var så tröt på sitt jobb så han kräktes när han gick dit).
När jag va fl hade jag dottern även när han kom hem (då va han ju så trött o behövde träna o göra annat) och på helgerna...
När han tog över så hade han dottern nästan enbart när jag va på jobbet o all annan ledig tid fick jag ha henne för då hade han ju så mkt saker han behövde göra som han inte fått gjort när han var fl...
När jag blev gravid med 2:an (korkat o skaffa ett till med en sån kille men, men...) så ville han inte helt plötsligt o stack...
Så vi började med halva tiden var med dottern o jäklar vad mkt jobbigare han måste tyckt att det va.
Helt plötsligt så blev han tvungen o ställa in saker som inträffade när han hade henne (när vi va ett par så behövde han aldrig ställa in ngt såvida jag inte jobbade).
Jag upplevde att min "egentid" blev hur stor som helst och han kände nog tvärtom
Nu har jag vår lille (5 mån) i princip helt själv och vid förlossningen så kom han fram till att han ska vara delaktig.. Under graviditeten så gjorde han allt han kunde för att jag skulle göra abort o sen så sket han fullständigt i att jag va gravid...
Nu sitter jag med dottern varannan v och lilleman i princip helt själv förutom några timmar här o där och även om jag längtar efter dottern och älskar mina barn över allt annat så ser jag fram mot att få vara själv en del!
Jag har varit singel i ett år o inte kunnat leva som singel (inte så het på marknaden som gravid o sen ammande) o jag är mamma 24 h om dygnet utan någon avlastning.
Jag vet många som tycker att varannan vecka är det bästa av två världar även om de saknar sina barn de veckor de inte träffas...
O jag tycker ärligt att det ska bli fantastiskt skönt sen att kunna gå till arbetet och sen, de v man inte har barnen så går man o tränar, softar i soffan på kvällen, går ut med vänner o äntligen sen kunna dejta igen...
Jag förstår oxå att folk går isär även om jag tycker att många verkar ge upp för lätt. Småbarnsåren är ju inte lätta!!
Men nu, ett år efter separationen så känner jag bara en jävla lättnad över att vara helt ensam!!
Kan nästan gå o småfnissa lite när man hör 2 föräldrar tjata på varandra på ica över någon skitsak medan barnen springer omkring. Jag slipper sånt nu
Alldeles för många som går omkring o tjatar o är irriterade på varandra nuförtiden.
Men någon dag så träffar man väl någon igen antar jag