• Anonym (djurvän)

vill anmäla ev vanvård av hund, behöver råd!

Vi var idag iväg och träffade på en hund i mycket dåligt skick. Lägenheten var jätteskitig, luktade illa m.m

hunden var så mager att alla ben syntes den hade även stora sår på huvudet. Hunden i sig var framåt och trevlig.

Vi vet ej vem ägarna är detta är första gången vi träffade dem.

Behöver råd om vad jag ska göra. Jag vill ju anmäla men vet ju inte skälen för att hunden ser ut som den gör. Kan dock tillägga att människan som hade hunden inte hade så bra skötsel av sig själ, saknade tänder m.m.

Råd någon?           

• Svar på tråden vill anmäla ev vanvård av hund, behöver råd!
  • Ziindlaa

ANMÄL!!! Sluta fundera! En hund har aldrig valt sin ägare och förtjänar det bästa möjliga. Ring polisen eller länsstyrelsen och dela med dig av din oro.

• Anonym (djurvän)

ska ringa imorgon, problemet vad att dom flyttade nu men jag har ju nummret och adressen dom bodde på nu så då borde polisen kunna finna den nya adressen?

Skaringa dem imorgon iaf. Hunden var som sagt väldigt trevlig och kände att den kan få det så mycket bättre. Om inte annat kan dom kanske få råd för en bättre skötsel!!  

• Anonym (djurvän)

Jag ringde polisen idag, den är länstyrelsen som ska ta hand om det tydligen. Men han tyckte definitivt att det inte verka stå rätt till. Har dock inte fått tag i dom på länsstyrelsen idag. Så ska ringa igen imorgon.

• mamma2kids
    Anonym (djurvän) skrev 2011-09-05 19:29:41 följande:
    Jag ringde polisen idag, den är länstyrelsen som ska ta hand om det tydligen. Men han tyckte definitivt att det inte verka stå rätt till. Har dock inte fått tag i dom på länsstyrelsen idag. Så ska ringa igen imorgon.
    bra jobbat!och är de nå annat sjukdom eller så att de ej hanlar om vanvård med hunden så har ju inget hänt för det.bättre än anmälan för mycket än förlite.
  • Anonym (djurvän)

precis lite så jag känner också. Men med tanke på hur lägenheten och ägaren såg ut kan man undra.... Hade dom sett ut som "vanligt" folk och där varit fint m.m hade man kanske inte reagerat på samma vis. Känns lite som om man hade ursäktat att hunden var mager och kanske förklarat också? Hade jag gjort iaf om den vore sjuk :/

Aja länsstyrelsen får avgöra, hoppas få tag i dem imorgon! 

• Anonym (djurvän)

fick inte tag i dem igår heller, undrar vad dom sysslar med när man aldrig kommer fram? Iaf skickade jag in anmälan via mail ist (vilket var ett alternativ) så nu får jag bara hålla tummarna och se vad som händer! Hoppas dom är duktigare på att kolla och svara mail än telefon

Svar på tråden vill anmäla ev vanvård av hund, behöver råd!