Inlägg från: mamma2kids |Visa alla inlägg
  • mamma2kids

Hur skulle ni göra? behöver era råd !!

Jag skulle inte välja kejsarsnitt pga förlossningräddsla.det tycker inte jag är något alternativ.jag har fött barn 2 gånger,och förlossningarna var väldigt olika.en igångsättning har jag dålig erfarenhet av.och rekomenderar inte det heller till någon som ska föda första gången och vill få en så bra förlossning som möjligt.för ingenting av den förlossningen var normalt för min del.det blev jätte jobbigt.jag lider själv av panikångest,och personligen tycker jag att en oplanerad sak som kommer hux flux är bättre i slutändan,då hinner man inte stressa upp sig själv och börja få panik i god tid INNAN.för oron blir ju värre desto närmare bf man kommer.så låta allt starta av sig självt och ta de som de kommer helt enkelt.de kommer gå så himlans bra ska du se.kram.

• mamma2kids

allt vart så lång draget gick med värkar i 3dgr innan någe hände,att de starta ordentligt liksom.när de väl starta hade jag värkar non stop och jätte jätte ont i 16h.jag krystade i över 2h.spydde flera timmar under förlossning,svimmade 12 efter förlossningen tom.höll på att dö av räddlsa när hjärtljuden gick ner till 55 från 150.allt va katastrof.sen tog jag EDA och den stacks fel naturligtvis ockå med min tur,så hade ingen smärtlindring alls.en skit gubbe som stöd,som slog och snarka i fotöljen behöver jag säga mer hehe.

jo är de så du känner så ska allt naturligtvis planeras noga.men de behöver inte bli såhär för dig,men risken är stor att den inte blir sig lik en normal förlossning.

• mamma2kids

jag va så jäkla rädd,så rädd så rädd att de skulle bli nå liknande.den startade av sig självt bf+11.hela alltihopa va så lungt.startade en kväll vid 23 med värkar.som avtog på morgon vid 6.gick hela dagen utan smärtor,sen på kvällen kom de tillbax och då gjorde dom ont.åkte in på förlossningen för koll.dom menade på att jag skulle återvända hem,men jag gjorde aldrig de utan stanade på patienthotell tur det för jag fick himlans ont och tryck i underlivstrakten mitt i natten.kunde inte ens gå till förlossningsavdelningen.inga värkar på ctg kurvan.vart ju inte trodd liksom.jaja du fpr väll en spruta då och gå o lägg dig på bb sa dom bara skit sura.

på morgonen kolar dom en ctg,oregelbundna värkar.de säger igen om hemgång.men kollar om jag öppnat mig för säkerhetsskull.ÖPPEN 4CM!! värkarna hade börjat komma tillbax och kändes,där på förmiddan.vid 11 flyttas jag till förlossningen.mår skit bra sitter i fotöljen andas igenom värkarna en stund.babblar massor med min barnmorska som råka jobba där den dagen som annars varit på mvc.pigg som en mört.
    vid 7cm får jag ryggbedövning,som fungerar då jag skrivit i förlossningsbrevet att denna gång ska en kunnig sticka den så den tar.gud så underbart det var!!vid 15 föds iallafall en frisk son efter krystning på 15min.

väntar nu tredje

Svar på tråden Hur skulle ni göra? behöver era råd !!