• qenzo

Hur skulle ni göra? behöver era råd !!

Med barn nr 2 hade jag bestämt mig för kejsarsnitt. Det var planerat med datum klart och allt. Pga rädsla.
    Men när vattnet gick många dagar innan beräknat snitt och barnet inte mådde bra hade jag inget val än att föda.
    Jag blev igångsatt och fick veta att jag skulle få barnet före kl 18 vare sig jag ville eller ej vilket naturligtvis spädde på min rädsla än mer.
    Jag tror jag fick alla bedövningar de kunde stoppa i mig. Vilket också gjorde mig såååå lugn :)
    Jag hade inga bekymmer i världen! Och så här i efterhand är jag ju glad att det blev som det blev, men jag tycker inte du ska utesluta snitt helt om det är så illa som du säger.
    Det är inte roligt att vara så rädd att man inte vet vad som ska hända. Och ingen som aldrig upplevt ångest eller panik i den formen vet hur det är!

Prata med din läkare, be om kurator eller dyl fram till förlossningen. Kanske tom ha tillgång till denne under själva förlossningen/snittet? Alla är där för att hjälpa dig men låt ingen annan tala om för dig hur ditt barn ska komma till världen. Det måste kännas bra för DIG... :) 

Svar på tråden Hur skulle ni göra? behöver era råd !!