• Victorius

Hur skulle ni göra? behöver era råd !!

Hej!

En svår sits och jättesvårt att veta vad som blir bäst för dig. Jag har fött 5 barn och blev igångsatt med det femte barnet och tyckte att de värkarna var väldigt mycket starkare än spontana värkar.
    Det första jag tänker på är att du skulle kanske ha stor nytta av en Doula. Som hjälper dig med att inte hamna i panik. Jag jobbar som Doula och om du undrar något så får du gärna fråga på

När du kommit fått åka in med tidiga värkar, öppnade du dig något, eller förkortades livmodertappen?

Du ska absolut inte känna dig misslyckad vid ett kejsarsnitt! Men däremot ska du kanske gå igenom noga för och nackdelar med ett kejsarsnitt och även vid spontan förlossning alt igångsättning.

Hoppas du får den hjälpen du behöver. Prata med en kurator som är kopplad till MVC och ta all hjälp du kan få, för det viktigaste är att du känner att du tagit ett val som är noga igenomtänkt och det bästa för dig.

Lycka till!

KRAM   

Saga född 000420, Anton född 020905, Arvid född 070726, Vilda född 090801 & Vidar född 110107 victoriablomster.blogspot.com
  • Victorius
    Emy 345 skrev 2011-09-09 08:21:10 följande:
    Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter =)
    Med risk för att låta korkad.. men vad är en Doula?

Min livmoderhals har förkortats med 1.5 cm vad jag vet hittills.. men jag har inte öppnat mig och att bara de gjorde så ont, skrämmer mig med tanke på, hur smärtan är när man öppnar sig och resten av förlossningen... Gråter

Jag kan inte låta bli att känna mig misslyckad vid kejsarsnitt då alla runt omkring tycker (och säger) att det är bara svaga och misslyckade personer som väljer kejsarsnitt pga rädsla m.m... Vågar inte säga att jag såhär långt vill göra planerat kejsarsnitt till dem, eller heller inte säga att jag sedan gjort de alls om det nu bli så...