jaghopparhögt skrev 2011-09-04 15:37:15 följande:
Om ni aldrig har haft problem med olika lukter från grannen tidigare, främst att det luktar när grannen steker saker, så är det inte så troligt att det har dykt upp nu.
Sen så är det väl aldrig så trovärdigt när någon kan berätta en så avancerad ursäkt, den normala reaktionen om man är oskyldig borde vara "jag vet inte varför det luktar rök".
Jag tycker det verkar som att flera redan har fällt utslaget: dottern är skyldig.
Konstigt att kunna göra det så snabbt.
I den lgh jag bor i röker grannen. Det luktar rök i våra garderober! Grannen har bedyrat för hyresvärden att hon slutat röka, sen kryper det fram att hon börjat igen (för att några på hennes arbetsplats varit dum mot henne, tala om ursäkter...) och då hette det att hon går ut på balkongen.
Men så var det nu inte - enbart - tvärtom röker hon inomhus vid köksfläkten. Och röklukten sätter sig i garderoberna här och i kläderna så det är verkligen tråkigt.
Tråkigt är även att grannkvinnan trots att hon vet att vi får besvär och att det ej gått att använda garderoberna, väljer att fortsätta rökandet inomhus. Åtminstone fortsätter det att lukta, mer eller mindre.
Jag tycker du ska misstänka grannen som tydligen är rökare än din 12-åring.
Svaret på din fråga är ja, röklukt från andras fläktar kan sprida sig runt i huset.
Rena stenåldern att dessa rökare får förpesta luften för alla grannarna, det borde vara totalförbud på rökning inomhus. Brandrisk är det väl också om röken sprider sig runt via ventilationen.