• Cloud

Vilket typ av mamma är du?

Det finns två typer av mödrar, vem av alternativen är mest du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket typ av mamma är du?
  • Cloud

Jag är sjuklig oroad så fort ungarna blir sjuka.

• tahira

Den som aldrig oroar sig röstade jag på. Jag tänkte då på att han får testa sina egna gränser väldigt mycket, han får slå sig och göra sig illa för att förstå sina egna förmågor.

Jag har aldrig oroat mig när han har börjat på nya dagis eller i skolan och skickar mycket hellre ut honom i världen själv än att vaka över varje steg han tar.

• Sea

Mja, jag tillhör nog den där kategorien som inte finns i mitten, men måste jag välja blir det den första...

• Aoife

Jag är rätt laidback men oroar mig när det finns skäl att oroa sig.

Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • lövet2

Jag oroar mig - men bara när det finns starka skäl till det. Jag ligger nog närmare alt 2 än alt 1.

• tahira

Alltså, naturligtvis oroar jag min också, framförallt när det finns anledning. Men jag tolkade omröstningen som att man skulle välja av dessa två alternativ.

• happy 78

Är sjukt orolig varje gång sonen är sjuk. Tror typ han ska dö...
    Annars normalorolig kanske.. 

• La Lola

Jag oroar mig väldigt sällan.
    Bara när det verkligen finns skäl till det.

Röstade på 2:an.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • annca

Första barnet var jag ettan, andra tvåan!

:)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Lindreas

Jag röstade på tvåan. Fast att jag är sån gör att jag oroar mig lite i alla fall, jag är rädd att missa något, när han är sjuk eller gör sig illa till exempel.

• April barn

Hmm skulle nog säga en blandning, men röstade den som inte oroar sig för det stämmer bäst.

Jag är inte som många första (eller andra) mammor som oroar mig över allt som vikt, utveckling att de slår sig osv vi bara tar dagen som den kommer och skulle sonen bli sjuk skulle jag märka det :) Däremot är det en enda sak jag bävar över, att lämna bort honom till någon annan, han ska få vara hemma minst 2 år innan vi skolar in han hos dagmamma dels även för att jag inte tor mindre barn har där och göra. men han ska få syskon när han är 1½ och då måste han ju vara borta under förlossning :O, men jag vet ju att det inte är någon fara.
    Oj blev ett långt inlägg :)

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • 071001

La min röst på Den som aldrig oroar sig.
    Det är ju inte helt sant såklart, men jag är mindre orolig av mig än många andra.

• Faile

Har gått från ens stark 1a till en svag 2a, efter att andra barnet föddes.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Butterscotch

Jag oroar mig sällan, varken i rollen som förälder eller som kvinna/fru/arbetstagare/osv. Skiter något sig så gör det, och det blir definitivt inte bättre av att jag ältar eller oroar mig i onödan. Därmed inte sagt att jag lämnar ungarna vind för våg i hopp om att det ska gå bra ändå, förstås.

• como

Jag oroar mig väldigt sällan, men verkar vara ensam bland våra kompisar med denna inställning. Än har dock inte tagit våra barn skada av att vi låter de göra mer själv än vad det andra kanske får göra, så jag fortsätter...

• Dieselmom

Ingen av ovanstående!

Jag är den som litar på att mina barn är kompetenta nog att klara de flesta situationer och be om hjälp när det behövs. oron kommer man inte ifrån, men jag väljer att ha förtroende för mina barn.

Svar på tråden Vilket typ av mamma är du?