• Anonym (J)

Farmor och Farfar ringde inte ens och grattade.. :(

Idag fyllde min kära tös 12. Just idag blev det inget kalas, däremot såklart firande med familjen och kompisen som sov över efter bio igår Och att det skulle bli så visste hon.
    Farmor jobbade idag (började efter lunch tror jag) och farfar är hemma, inte ens någon av dom har fått för sig att ringa och gratta tjejen. Vilket såklart gjorde att det var en ledsen besviken tjej som gick och lade sig nyss.

Blir så förbaskad på att det ska vara så svårt att ringa iallafall några min och säga grattis även om men har mycket på gång. Rynkar på näsan

• Svar på tråden Farmor och Farfar ringde inte ens och grattade.. :(
  • SilverLadyG

Varför ringde inte du dem och påminde om födelsedagen? Ibland måste man göra sånt för barnets skull. Jag skulle ha ringt och sagt det, "Vet ni att er barnbarn fyller 12 år idag?". Ring till de nu och påminn, bättre sent än aldrig.

• Svennis

Har ni några konflikter inom familjen?
    Är de dementa ?

Annars förstår jag faktiskt inte hur man inte kan gratta sitt barnbarn som just nu dessutom är i en rätt så känslig ålder?

• Anonym (J)
    SilverLadyG skrev 2011-09-04 20:49:18 följande:
    Varför ringde inte du dem och påminde om födelsedagen? Ibland måste man göra sånt för barnets skull. Jag skulle ha ringt och sagt det, "Vet ni att er barnbarn fyller 12 år idag?". Ring till de nu och påminn, bättre sent än aldrig.
    Förra året ringde jag fram på eftermiddagen och då bleb hon bara irriterad och visste ju minsann att hon fyllde men hon hade annat att göra först. hon ringde vid halv åtta då.

Sen är hon väl medveten om födelsedagen då jag senast i onsdags försökte bestämma en dag i nästa vecka som dom kunde komma.
  • Anonym (J)
    Svennis skrev 2011-09-04 20:50:18 följande:
    Har ni några konflikter inom familjen?
    Är de dementa ?

Annars förstår jag faktiskt inte hur man inte kan gratta sitt barnbarn som just nu dessutom är i en rätt så känslig ålder?
    Nej då, det enda är väl isåfall att dom är jäkligt dåliga på att höra av sig eller svara i tele. Men när vi pratar och träffas är allt bra. Hon verkar prta med alla andra om hur fina barnbarn hon har men glömmer umgås med dom *suck*.

Visst är hon över 60 men någon demens finns inte vad jag vet.. Skrattande

Men till och med min mamma som börjar bli smått glömsk har ringt 2 ggr idag, först för att gratta och sen ikväll för att höra hur dagen hade varit.
  • SilverLadyG
    Anonym (J) skrev 2011-09-04 20:57:04 följande:
    Förra året ringde jag fram på eftermiddagen och då bleb hon bara irriterad och visste ju minsann att hon fyllde men hon hade annat att göra först. hon ringde vid halv åtta då.

Sen är hon väl medveten om födelsedagen då jag senast i onsdags försökte bestämma en dag i nästa vecka som dom kunde komma.
    Tråkigt att vissa människor kan inte förstå hur viktigt en födelsedag är speciellt för barn. Låt henne bli irriterad, jag skulle verkligen skita i om hon blev irriterad, barnet är nog viktigast. Fult av de i alla fall....Låt dotterns pappa ringa till sin mor och kräva hyfs.
    Tråkigt verkligen...Rynkar på näsan,
  • Anonym (J)
    SilverLadyG skrev 2011-09-04 21:05:15 följande:
    Tråkigt att vissa människor kan inte förstå hur viktigt en födelsedag är speciellt för barn. Låt henne bli irriterad, jag skulle verkligen skita i om hon blev irriterad, barnet är nog viktigast. Fult av de i alla fall....Låt dotterns pappa ringa till sin mor och kräva hyfs.
    Tråkigt verkligen...Rynkar på näsan,
    *suck* nu kom det ett mess till min tele..

Hon grattar så mycket och vill att hon ska ut till dom på fredag.. undra om hon tänkte övernattning eller helgen eller bara över eftermiddagen. Blir till att jaga efter henne imorgon.. *suck*
  • Camilla D

Har samma dilemma här! Min son fyllde 9 igår, mina föräldrar kom en lite stund (de hade även med sig ett av min systers barn) och grattade, sen ringde min mans 91 åriga farmor och gratulerade. Men INGEN annan, inte farmor, inte farfar (de lever inte ihop) inte min mans bror och inte ens min syster!!! Hon är dessutom fadder till honom
    Känns så trist!

Precis som du skriver går det bra att prata OM barnbarnen men sen glömmer man visst av dom lätt.

Tur mormor och morfar finns...

Man undrar ju varför det blir så här, tycker synd om sonen och din dotter!

• SilverLadyG
    Anonym (J) skrev 2011-09-04 21:08:21 följande:
    *suck* nu kom det ett mess till min tele..

Hon grattar så mycket och vill att hon ska ut till dom på fredag.. undra om hon tänkte övernattning eller helgen eller bara över eftermiddagen. Blir till att jaga efter henne imorgon.. *suck*
    Mess? Vad är din svärmor 15 eller? Verkligen *suck*.
  • Anonym (J)
    Camilla D skrev 2011-09-04 21:14:25 följande:
    Har samma dilemma här! Min son fyllde 9 igår, mina föräldrar kom en lite stund (de hade även med sig ett av min systers barn) och grattade, sen ringde min mans 91 åriga farmor och gratulerade. Men INGEN annan, inte farmor, inte farfar (de lever inte ihop) inte min mans bror och inte ens min syster!!! Hon är dessutom fadder till honom
    Känns så trist!

Precis som du skriver går det bra att prata OM barnbarnen men sen glömmer man visst av dom lätt.

Tur mormor och morfar finns...

Man undrar ju varför det blir så här, tycker synd om sonen och din dotter!
    Jag begriper det inte heller. Jag menar även om hon nu jobbade hela dagen måste hon ju haft rast där hon kunde ringt upp ett par min och bara sagt grattis?

Skönkt iallafall att din grabb också hade mormor och morfar ocg gammelfarmor..
  • Anonym (J)
    SilverLadyG skrev 2011-09-04 21:15:09 följande:
    Mess? Vad är din svärmor 15 eller? Verkligen *suck*.
    Mmmm.. Ett mess, men hon verkar inte kunna skicka till rätt människa. När jag messar så svarar hon oftast till min sambo och nu messar hon mig istället för tösen. Hon kan verkligen knappt ens med den enklaste mobilen, då tycker man iofs det vore lättare att ringa men nej då.

Sist jag kollade, vilket var när hon fyllde då VI RINGDE så fyllde hon 62.
  • Anonym

Men varför är det så viktigt att farmor och farfar uppvaktar just på födelsedagen? Det finns fler dagar att träffas på. Nu jobbade dessutom svärmor ser jag...

• Camilla D
    Anonym skrev 2011-09-04 22:39:26 följande:
    Men varför är det så viktigt att farmor och farfar uppvaktar just på födelsedagen? Det finns fler dagar att träffas på. Nu jobbade dessutom svärmor ser jag...
    Man måste inte uppvakta den dagen, men man kan väl i alla fall RINGA! Tar bara någon minut om man nu har så bråttom, tycker faktiskt det hör till sunt förnuft!
  • Anonym (J)
    Anonym skrev 2011-09-04 22:39:26 följande:
    Dels för att när man är i den åldern är ens födelsedag fortfarande väldigt speciell.

Sen har dom i övrigt också "svårt" att höra av sig. Trots att dom bara bor 1 mil bort är dom nästan bara här när någon av oss fyller (- min födelsedag) eller vid jul, till påsk stannar dom med andan i halsen och dumpar påskägg också.

Därför längtade hon ännu mer att bli grattat på sin dag, och då tycker jag att man trots arbete kan hitta 5 min någon gång under dagen.
  • Anonym (ok)

i min släkt är det inte så super viktigt att man ringer på den rätta dagen. Har vi kalaset på en annan dag grattar de flesta på den dagen. I min mans släkt däremot är de jättenoga med att man ska ringa på den rätta dagen om man inte ska träffas. Nästan varenda gång hör jag hur min man pratar med nån av sina föräldrar efter att de har grattat den som fyllde och säga: "nej XX föräldrar har inte ringt och grattat än men de kommer ju på kalaset i morgon så det gör ingenting"  och de verkar alltid lite förvånade över detta faktum, medan jag inte tycker det är nån stor sak utan ser mer till det faktiska grattandet IRL.

Kan det inte vara så att famor tänker som jag, att ni ses den dagen kalaset är och att det är då man grattar?

• Anonym (J)
    Anonym (ok) skrev 2011-09-04 22:47:38 följande:
    i min släkt är det inte så super viktigt att man ringer på den rätta dagen. Har vi kalaset på en annan dag grattar de flesta på den dagen. I min mans släkt däremot är de jättenoga med att man ska ringa på den rätta dagen om man inte ska träffas. Nästan varenda gång hör jag hur min man pratar med nån av sina föräldrar efter att de har grattat den som fyllde och säga: "nej XX föräldrar har inte ringt och grattat än men de kommer ju på kalaset i morgon så det gör ingenting"  och de verkar alltid lite förvånade över detta faktum, medan jag inte tycker det är nån stor sak utan ser mer till det faktiska grattandet IRL.

Kan det inte vara så att famor tänker som jag, att ni ses den dagen kalaset är och att det är då man grattar?
    Det roliga är att nu sist gnällde hon över att hennes 2 andra söner glömde ringa henne på födelsedagen, så skulle inte tro det.
    Jag själv struntar i om folk ringer på rätt dag eller säger det en annan dag.
    Men som barn är just dagen mycket mer viktig och hon är väl mer uppvuxen med att iallafall få ett grattis på den dagen, sen förväntar hon sig inte presenter eller ett stort kalas.
  • Anonym (J)

Efter att ha jagar runt efter farmor halva dagen så ringde hon kring halv sju och nu är hon bäst i välden hos tösen igen.

Hon hämtar henne på fredag eftermiddag och lämnar henne igen dagen efter.

Bara jag som har en sur eftersmak än så länge, för det kommer alltid något sånt här när hon missat något/inte hört av sig på länge. Sen får en annan stå där och fint säga att farmor och farfar är nog upptagna när hon frågar.

Jaja, får väl ta det och tösen är glad igen.

Svar på tråden Farmor och Farfar ringde inte ens och grattade.. :(