Jobbar på Ica och TRIVS! Alla undrar när jag ska skaffa ett "riktigt" jobb!
Jag jobbar i en liten Ica Supermarket butik i ett litet samhälle, sitter oftast i kassan, men gör även en del på golvet, är dock ej "ansvarig" för något område.
Och jag trivs JÄTTEBRA! Jag har jättebra arbetskamrater, en chef som är guld värd och jättegoa kunder. Eftersom vi är en liten butik så är det alltid samma människor som handlar, oftast varje dag. Det är samma gamla damer och herrar som handlar sin morgontidning och bröd på morgonen. Samma ungar som köper godis efter skolan och på rasterna, samma familjer som handlar för dagens middag på em och samma människor som alltid handlar i sista minuten före stängning för att de har glömt något.
Lönen skulle kunna vara bättre och min resväg skulle kunna vara kortare (3,5 mil). Men jag STORMTRIVS och vill inte byta. Har en förhoppning om att kunna ha större ansvarsområde nu när jag har kommit tillbaka från föräldraledigheten.
Men många, tom mina kolleger (!) undrar när jag ska skaffa mig ett "riktigt" jobb! Men jag vill inte ha nåt annat jobb!
Jag har haft ett tufft liv och uppväxt och det är ett under att jag finns kvar på denna jord! Detta har gjort att jag känner mig nöjd med ganska lite.
Är det fler inom samma bransch eller typisk lågstatus jobb som har varit med om det här? Vad har ni och alla andra för funderingar om detta?