• Anonym (kassörskan)

Jobbar på Ica och TRIVS! Alla undrar när jag ska skaffa ett "riktigt" jobb!

Jag jobbar i en liten Ica Supermarket butik i ett litet samhälle, sitter oftast i kassan, men gör även en del på golvet, är dock ej "ansvarig" för något område.

Och jag trivs JÄTTEBRA! Jag har jättebra arbetskamrater, en chef som är guld värd och jättegoa kunder. Eftersom vi är en liten butik så är det alltid samma människor som handlar, oftast varje dag. Det är samma gamla damer och herrar som handlar sin morgontidning och bröd på morgonen. Samma ungar som köper godis efter skolan och på rasterna, samma familjer som handlar för dagens middag på em och samma människor som alltid handlar i sista minuten före stängning för att de har glömt något.

Lönen skulle kunna vara bättre och min resväg skulle kunna vara kortare (3,5 mil). Men jag STORMTRIVS och vill inte byta. Har en förhoppning om att kunna ha större ansvarsområde nu när jag har kommit tillbaka från föräldraledigheten.

Men många, tom mina kolleger (!) undrar när jag ska skaffa mig ett "riktigt" jobb! Men jag vill inte ha nåt annat jobb!
    Jag har haft ett tufft liv och uppväxt och det är ett under att jag finns kvar på denna jord! Detta har gjort att jag känner mig nöjd med ganska lite.

Är det fler inom samma bransch eller typisk lågstatus jobb som har varit med om det här? Vad har ni och alla andra för funderingar om detta?

• Svar på tråden Jobbar på Ica och TRIVS! Alla undrar när jag ska skaffa ett "riktigt" jobb!
  • Anonym (jag)

jag skulle ta ditt jobb

• Tittij

Skit i alla dumma kommentarer!! Det är få förunnat att verkligen gilla sitt jobb som du verkar göra!

• Anonym

Jag har också ett typ lågstatusjobb och känner mig helnöjd med det! Huvudsaken är ju att du trivs med det du gör, inte hur mkt du tjänar eller statusen på yrket..

• Anonym (fd PA)

Du, det var samma här då jag arbetade som personlig assistent: Alla frågade när jag skulle byta jobb... Jag trivdes bra med allt, men efter fem år kände jag att jag inte kom vidare. Trivs du, så trivs du - strunta i vad andra säger.

• Anonym

Jag jobbade extra på en ICA-butik under studietiden. Har läst till både nationalekonomi och högstadielärare. När studierna var klara så tog jag tjänstledig ett år för att jobba som lärare på två olika skolor, men där trivdes jag inte alls så jag gick tillbaka till ICA (på 60%). Jag söker nu ekonomijobb, men inom dessa yrken är konkurrensen tuff då jag inte har någon erfarenhet. 

Jag gillar min arbetsplats, mina kolleger är fantastiska och mina chefer är mycket bra. Även om jag inte vill jobba där för alltid så fungerar det bra så länge som jag söker nya jobb. Dock så fungerar inte arbetstiderna längre lika bra nu när jag har två barn och min sambo jobbar skift.   

• Svennis

Att trivas på jobbet är guld värt

Har själv jobbat på ställen där jag har haft bättre betalt än nu men jag trivdes inte. En bra lön är inte allt, även om det underlättar

Vem vet? Du kanske ändrar dig och vill göra något annat senare i livet men just nu verkar det som om du är "rätt person på rätt plats"

• Anonym (kassörskan)

Jag har lite ångest för jag har inte ens en färdig gymnasieutbildning. Så om jag skulle bli uppsagd så skulle det bli knivigt. Men jag planerar på att bli SKITDUKTIG på allt som har med Ica och handel att göra (inkl det administrativa) så att om den dagen kommer så blir jag eftertraktad av andra  butiker.
    Har funderat på att plugga, men är just nu småbarnsförälder och känner att varken orken, tiden eller ekonomin finns där...än.

• Anonym (Jag också!)

Ja, behåll ditt jobb för Guds skull! Jag har ett städjobb där jag också trivs jättebra! Om man kan acceptera lönen, och tycker att det räcker. Alla behöver inte störta runt och göra karriär.

Vad tjänar man när man "jobbar på Ica"?

• Anonym (:-))

Strunta i vad de säger. Det enda som räknas är ju att DU trivs. Tycker det låter jättemysigt faktiskt. Jag har nu ett "bra jobb, men trivs sådär. Det är väldigt stressande och jag kan sällan koppla av. När jag ser tillbaka var nog mitt tid som städerska då jag trivdes bäst. Städade på ett litet ställe just  och alla var så himla trevliga där och jag kände mig aldrig stressad. Har nog aldrig mått så bra på en arbetsplats, fast lönen var tyvärr kass.

Svar på tråden Jobbar på Ica och TRIVS! Alla undrar när jag ska skaffa ett "riktigt" jobb!