• Mya4

Vad ska jag göra i Prag?

Önskar tips från er som varit i Prag. Jag och en vän ska åka dit i mitten av oktober och vill ha alla tips gällande shopping, sightseeing (inga konstmuseum dock), matställen och partyställen.

Vi är i 35-årsåldern om det gör någon skillnad. =)

• Svar på tråden Vad ska jag göra i Prag?
  • LaYa01

I love Prague!
    Vart i Prag ska ni bo? Jag bodde i Praha2.
    palladium shopping k gamla stan. Åk tunnelbana, åk spårvagn, åk på sighseing :)

• Mya4

Vi tror vi ska bo på ett hotell som enligt texten ligger i stadsdelen Smichov i Prag nära Jan Zizka-statyn, Prags Nationalteater och Karlbron. Är det ett bra område?

• Gryndrömmen

Vi var där på semestern och jag älskade det :) vi bodde mitt inne i stan, perfekt var det. Gamla stan är ju ett måste och karlsbron. Palladium är fascinerande att gå in i :) vi åkte en guidad tur med Martin tour och var nöjda.

• JECJ

Ni kommer inte hinna se allt som finns :) planera inte utan bara gå ut på stan och hitta alla smultronställe själv. Det räcker med en promenad för att uppleva massor.
    Är ni historiskt intresserade så är en utflykt till koncentrationslägret lärorikt (dock inte så upplyftande :(

• Apocalypso

Skippa den judiska kyrkogården, skittrist "turistgrej".

Only weak men fear strong women!
  • Badfantasten

"Kina marknaden" värt ett besök om du älskar att shoppa billigt, kopior (adidas, nike mm mm). Asiaters utomhusmarknad

• Mya4

Några fler tips? Har hittat ett hotell som ligger i ett område som heter Smichov - står att det är relativt centralt - gångavstånd till allt, men sedan ser jag flera kommentarer som gör att det verkar vara längre bort... Någon med mer tips?

• Mya4

Det blev en kanon resa.
    Vi bodde på Red & Blue Design hotel. Toppenfräscht och fint till bra pengar.
    Gjorde absolut inget kulturellt - förutom såg på platser medan vi promenerade.
    Åt gott, dansade och skrattade. :)

Svar på tråden Vad ska jag göra i Prag?