Inlägg från: Kattdamen |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Rökning och operation
  • Kattdamen

Jag tycker att hon väljer själv här. Det är hennes eget val att inte opereras, då hon anser att rökningen är viktigare.

Hon behöver inte ens sluta röka, hon behöver enbart hålla upp med rökningen några veckor.

• Kattdamen
    lövet2 skrev 2011-09-05 08:50:40 följande:
    Vad skulle ni tänka om ni läste att ett landsting beslutat att alkoholister inte längre skulle få vård? Att de skulle få valet att gå hem och sluta dricka eller att få vara utan vård?
    Vad för vård pratar du om nu? De är ju inte aktuella för att få en ny lever, om de fortsätter dricka alkohol. Så det finns ju redan.

Sen den här personen behöver inte sluta röka. Vad de vill är att hon håller upp med rökningen ett tag. Det vägrar hon.
  • Kattdamen

Vi vet ju inte om hon har fått erbjudande om att få hjälp med att hålla upp med rökningen. Tydligen vägrar hon helt bara.

• Kattdamen
    lövet2 skrev 2011-09-05 09:06:26 följande:
    För en rökare är ett dygns rökfrihet en gigantisk kamp. Att "hålla upp i 4 veckor" är att sluta röka.
    Nej, hon kan börja när operationen är gjord.

Vi vet inte om hon fick någon avvänjningshjälp. Hon verkar mest vägra hålla upp med rökningen.
  • Kattdamen
    infragilis skrev 2011-09-05 09:07:43 följande:
    Fast alltså... Att en rökare inte får ny strupe kan jag förstå, på samma sätt som alkoholisten inte får en lever. Frågan är väl om alkoholisten tvingas sluta dricka på egen hand för att få en knäop beviljad, med tanke på den ökade blödningsrisken.
    Troligtvis så finns det hjälp att få, vilket det även finns för rökning.

Hon kanske fått erbjudande om hjälp, men valt att inte ta det.
  • Kattdamen
    Jojile skrev 2011-09-05 09:18:07 följande:
    När man läser dina inlägg förstår man hur lite du kan om beronden.
    Det kvittar. Hon väljer ändå rökningen framför operationen.

Hon behöver inte sluta, hon behöver hålla upp en tag.
  • Kattdamen
    Astarte skrev 2011-09-05 09:26:19 följande:
    Ja visst!!

Det kvittat faktiskt hur mycket jag kan i ämnet, för ÅSIKTER ska jag fan få ha ändå!!! Så dä så!
    Du har sett att personen in artikeln är inte ens intresserad av att sluta röka, hon vill inte bara.
  • Kattdamen
    Jojile skrev 2011-09-05 09:59:31 följande:
    Det är helt underbart. Du tror att hålla upp ett tag är no big deal för en missbrukare? Läs på istället om vad ett beroende är, hur det påverkar din kropp och ditt huvud, vad ett missbruk gör med ditt sociala liv. När du lärt dig något, DÅ kan du påstå att hålla upp ett tag inte är så farligt.
    Du får det att låta som det inte finns några rökare som har klarat av att sluta.

Personen i artikeln vill inte sluta.
  • Kattdamen

Ja, hon kan ju ta och betala själv. Då får hon ju fortsätta sitt rökande. Alla vinner på det.

Svar på tråden Rökning och operation