Inlägg från: gizen |Visa alla inlägg
  • gizen

Rökning och operation

jag tycker att kvinnan i artikeln får skylla sig själv och hon gör ju ett aktivt val nu där hon väljer ont i knäna före rökfrihet!

finns det grund för att vården kräver rökfrihet innan och efter op så är det väl inga konstigheter?!

plus att hon borde va tacksam för att hon i det långa loppet skulle kunna bli rökfri. men vissa människor måste ALLTID sätta sig på tvären!

• gizen
    lövet2 skrev 2011-09-05 09:06:26 följande:
    För en rökare är ett dygns rökfrihet en gigantisk kamp. Att "hålla upp i 4 veckor" är att sluta röka.
    ja, och det är väl underbart att både bli rökfri och få sin knäoop?
  • gizen

så här står det ordagrant: Länsklinikens överläkare har svarat på Ann Linderholts anmälan och beklagar att hon känner att hon inte fått någon avvänjnings-hjälp.

men det står inte i klartext att hon INTE fått avvänjningshjälp! hennes största bekymmer är att hon INTE vill! precis som min 5-åring som INTE vill ta på sig de röda byxorna idag!

• gizen
    FruLiNi skrev 2011-09-05 09:14:14 följande:
    Håller inte med. Du har alltid ett val, varför tror du att det finns fd missbrukare?

Jag tycker att sjukvården kan erbjuda patienten hjälp med att sluta röka.

Jag slutade själv att röka inför en operation, jag valde att sluta röka.

Hon ställs inför ett val här...att fortsätta röka och leva med värken eller att sluta röka och bli av med värken. 

Vad hade du själv valt?          
    grattis till dig!!!
  • gizen
    FruLiNi skrev 2011-09-05 09:22:08 följande:
    TackSkrattande  Det är bland det bästa jag har gjort och för mig fanns det ingen tvekan om jag skulle sluta eller inte.

Visst, jag förstod att det skulle bli tufft men det var bara att bestämma sig.
    mmm, jag gjorde detsamma när jag slutade röka! BESTÄMDE MIG! och har man då ett mål som hägrar så blir det ju inte svårare direkt!
  • gizen
    Kattdamen skrev 2011-09-05 09:24:02 följande:
    Det kvittar. Hon väljer ändå rökningen framför operationen.

Hon behöver inte sluta, hon behöver hålla upp en tag.
  • gizen
    infragilis skrev 2011-09-05 09:31:12 följande:
    Det är inte nikotinet som är problemet, utan vanan. Rökning har för övrigt jämställts med heroin i beroendestyrka.
    källa?!
  • gizen
    curiosa skrev 2011-09-05 11:22:24 följande:
    Självklart får hon skylla sig själv.
    Jag är själv fd rökare och så himla svårt är det inte att sluta om man väl vill det och vill hon ha ont i knät så fortsätter hon, vill hon ha en operation så slutar hon inte svårare än så!
Svar på tråden Rökning och operation