Marsch skrev 2011-09-05 10:01:18 följande:
Förvisso, ändå är det miljontals människor som lyckas. Man vet kanske inte om man kan sluta förrän man faktiskt provat? Det är klart att det är en big deal men mycket i livet är en big deal. Vissa grejer måste man göra.
Varför förutsätter du att rökare har provat att sluta? Många, alla rökare jag känner faktiskt, har försökt flera gånger. Att göra det där valet ni alla är så besatta av, att VÄLJA att sluta röka, är skitlätt. Alla kan göra det. Det är hur mkt man klarar av att stå emot när det allra värsta abstinensen slår i, då handlar det inte om ett val längre. För många är det extremt ångestframkallande, många känner fysisk smärta och mår otroligt dåligt. Det är sorgligt att se hur lite kunskap och empati vuxna människor har för varandra. Allt handlar om JAG JAG JAG JAG. JAG klarade minsann att sluta röka, så då är det inte svårt för någon. Vilken jävla fantasivärld.
Miljontals människor lyckas sluta, ja. Samtidigt finns det miljontals människor som inte lyckas. Tror du att den där miljonen som slutat har lagt ner ciggen helt plötsligt och aldrig fått ett återfall? Tror du att alla som lyckas, lyckas på egen hand? Eller räknar du in alla de som lyckats sluta röka med professionell hjälp?
Förutsätter du att alla som inte lyckas egentligen inte vill vara rökfria?
Genom att läsa dina inlägg ser man tydligt att du tror att alla som slutat röka är viljestarka människor som bara har lyckats sluta på egen hand, medan alla som inte lyckas inte bryr sig och inte vill.