• Nikolina

Bojkotta Bokus som säljer bok som uppmuntrar till barnmisshandel

Detta har jag skickat till Adlibris som också säljer den.

Jag har tagit ställning, gör du?

"Jag läser till min bestörtning att ni säljer en bok om barnaga=barnmisshandel Instructing a childs heart.

På grund av detta vill jag att ni avslutar mitt konto hos er omedelbart.

Jag har varit väldigt nöjd med att vara er kund och tycker det är synd att ni visar ett sånt dåligt omdöme att ni säljer denna fruktansvärda bok.

Om ni inte känner till detta så är det förbjudet att slå barn i Sverige och att sälja denna bok uppmuntrar svaga personer till att förstöra sina barn.

Jag hoppas att ni inser ert misstag och tar ert förnuft till fånga och slutar att sälja denna. "

Denna bok lär ut hur man slår sina barn med käppar. Kopiera gärna det jag skrev och skicka. Om vi blir många kanske det gör skillnad för barnen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 21:50
    Som jag skrev lär denna bok hur man misshandlar sina barn med käppar.

Det är naturligtvis upp till var och en om man vill bojkotta olika företag för att visa var man står i frågan men att syssla med pajkastning istället för att försöka göra något för att skydda barnen är lågt.

Nej, jag vill inte förbjuda bibeln eller koranen. Jag vill att varmhjärtade kloka människor protesterar mot att böcker som lär ut misshandel av oskyddade barn. Hur man gör det är upp till var och en. Jag väljer mitt sätt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 21:51
    Så här skulle jag skrivit:
    Jag vill att varmhjärtade kloka människor protesterar mot att böcker som lär ut misshandel av oskyddade barn säljs i Sverige.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 21:53
    Så här skulle jag skrivit:
    Jag vill att varmhjärtade kloka människor protesterar mot att böcker som lär ut misshandel av oskyddade barn säljs i Sverige.

• Svar på tråden Bojkotta Bokus som säljer bok som uppmuntrar till barnmisshandel
  • coloredsnow

Skulle ALDRIG falla mej in att göra något sådant. Yttrandefriheten är något vi ska vara rädda om och du är inne på att begränsa den!

Adlibris påstår aldrig själva att vi ska slå våra barn utan de förmedlar andras åsikter. Yttrandefriheten innebär att åsikter och tankar får laglig rätt att existera fastän det kan uppfattas illa av en del.

• Jojsan86

Barnen är väl ändå något vi också ska vara rädda om?!

Tycker det var bra av dig Nikolina!

• Nikolina
    coloredsnow skrev 2011-09-05 13:28:40 följande:
    Skulle ALDRIG falla mej in att göra något sådant. Yttrandefriheten är något vi ska vara rädda om och du är inne på att begränsa den!

Adlibris påstår aldrig själva att vi ska slå våra barn utan de förmedlar andras åsikter. Yttrandefriheten innebär att åsikter och tankar får laglig rätt att existera fastän det kan uppfattas illa av en del.
    Detta har du fått om bakfoten!

Det är VÅRA BARN VI SKALL VARA RÄDDA OM!

Barnen har ingen som talar för dem, var är deras yttrandefrihet???

Att medvetet sprida böcker om hur man misshandlar barn bäst är ett självklart skäl till att bojkotta dem.

Det finns säkert någon svag vilsen person som börjar misshandla sitt barn efter att ha läst denna vedervärdiga bok. Kanske du eftersom du försvarar dem som sprider boken.

Visst yttrandefrihet men inte på barnens bekostnad!
  • Nikolina
    Jojsan86 skrev 2011-09-05 13:48:13 följande:

Precis så. Tack!
  • coloredsnow
    Jojsan86 skrev 2011-09-05 13:48:13 följande:

Ja och just därför ska vi inte ens fundera på att begränsa yttrandefriheten.

Påminner inte så lite om nazismens bokbål.
    Att begränsa andras åsikter ligger alltid diktaturer nära hjärtat.

Tycker man att det är helt ok att begränsa vad andra får säga så har man ytterst blygsamma kunskaper i omvärldskunskap och därtill tänker man inte längre än näsan räcker. För det kan aldrig vara upp till en enskild människas tyckande vad som får uttryckas. Det är precis så det går till i diktaturer.
  • coloredsnow
    Nikolina skrev 2011-09-05 13:49:31 följande:

Att medvetet sprida böcker om hur man misshandlar barn bäst är ett självklart skäl till att bojkotta dem.

Det finns säkert någon svag vilsen person som börjar misshandla sitt barn efter att ha läst denna vedervärdiga bok. Kanske du eftersom du försvarar dem som sprider boken.

Har inte alls fått det om bakfoten, inte ett dugg.

Du tycker inte om budskapet i boken och därför är tanken att tvinga Adlibris att tysta dennes åsikt.
    Det enda rätta sättet att tackla det på är att  skriva andra böcker som motargumenterar den första stollen, något för dej kanske?

Bojkotta boken om du vill men inte den som agerar korrekt  enligt yttrandefriheten.
  • Ramborg

Nej, jag tycker inte man ska bojkotta en bokhandel för att de säljer böcker man inte gillar.

• Cornellia

Skulle aldrig få för mig att bojkotta en bokförsäljare på de grunderna.

BF 30/8 2011
  • Lilith Dark
    Nikolina skrev 2011-09-05 13:49:31 följande:

Nej, ingen börjar att misshandla sitt barn p.g.a en bok, lite lite som folk genomför skolskjutningar för de lyssnar på hårdrock. Det är en dålig ursäkt för att slippa ta ansvar för sitt eget beteende.
    LILITH - Borderline och mamma www.lilith.se
  • rasajj

Det ar val bara att lata bli att kopa boken? Saljer den inte ska du se att de inte tar in fler ex. Men gor som du vill. Jag tanker inte bojkotta nan for att de har andra asikter an jag har.

Svar på tråden Bojkotta Bokus som säljer bok som uppmuntrar till barnmisshandel