Inlägg från: Mamma till S |Visa alla inlägg
  • Mamma till S

Plugg hjälp :) Tack.

Hej.
    Pluggar just nu till Undersköterska och undrar om det är nån som kan hjälpa mig lite här.
    Jag ska ställa lite frågor till en person som har jobbat eller jobbar med demensvård och undrar om du kan hjälpa mig?? :)

1. Hur skiljer sig en demensperson från en "vanlig" vårdtagare??
    2. Vad är det viktigaste att tänka på när man jobbar inom detta??
    3.Om en person har grav demens, hur kan en dag se ut för er?? 
    4. Hur gör du för att en person med demens får en bra livskvalite, trots sjukdom??

Tillägg gärna nån fråga eller nånting om du vill.
    Skulle bli jätteglad om du ville hjälpa mig.  

• Svar på tråden Plugg hjälp :) Tack.
  • Mamma till S

okej tack, ska kika
    men du har inte möjlighet att svara på nån av frågorna?? :) 

• Mamma till S
    Slats skrev 2011-09-06 18:34:49 följande:
    jag skulle inte vilja ha en undersköterska som inte kan svara på dessa frågor, när jag själv löst kan svara på dem utan att ens ha gått ut gymnasiet. PLUGGA!

men jag pluggar ju till undersköterka och har ingen erfarenhet inom demensvård.
    och i veckans uppgift så ska man intervjua en som har just den erfarenheten..
    därav frågorna till nån som jobbar inom detta..

vad var det du inte förstod med det?? :)    
  • Mamma till S
    Mymemlan skrev 2011-09-06 18:38:29 följande:
    Plugga är ju det hon gör? Hon undrade bara om någon kunde hjälpa henne? Jag läser till sjuksköterska, och vi i klassen har en grupp på fejjan där vi finns till för att hjälpa varandra, det är en starkt att kunna fråga om hjälp istället för att skita i det.
    tack!
    o klart jag inte skiter i det, jag pluggar ju för att få erfarenhet och även kunna lära mig men om just dementa har jag ingen erfarenhet om, för tillfället!!
    o därav frågorna till mitt veckouppdrag!

nån som kan hjälpa mig? :)    
  • Mamma till S

Tack så jätte mkt för era svar!!
    Det har hjälpt mig enormt mkt :)
    Tack

Svar på tråden Plugg hjälp :) Tack.