• Ravioliärgott

    Snabbaste bilen!

    Hej, jag undrar lite grann vilken den snabbaste bilen är! Den måste också vara billig, för snart kommer första barnet och blir man väl tvungen att lägga pengar på annat än skoj... Ja, ni vet väl hur det blir antar jag...

    Har verkligen inte råd med värsta vrålåket som ni kanske förstår så jag vill mer veta om de vanliga snabba bilarna! Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Snabbaste bilen!
  • Frontline

    Snabb och billig brukar inte gå hand i hand precis...
    Varför inte satsa på en säker bil när ni ska ha barn i stället...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • thomas55

    De flesta bilarna klarar 110 - var skall du köra snabbare ?

  • bastardized

    Volvo Amazon, b20 med dubbla Webrar och k-kam, 3tums blås och sänkt 2,5varv.

  • bastardized
    bastardized skrev 2011-09-05 19:10:48 följande:
    Volvo Amazon, b20 med dubbla Webrar och k-kam, 3tums blås och sänkt 2,5varv.

    Weber-45or då såklart.

    Flört
  • Frontline
    bastardized skrev 2011-09-05 19:10:48 följande:
    Volvo Amazon, b20 med dubbla Webrar och k-kam, 3tums blås och sänkt 2,5varv.
    Glöm inte extraktorrör med Tungan ute



    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • WoberT

    Det viktiga här är ju att veta hur mycket du är beredd att betala för bilen, annars är det svårt att rekommendera något.

  • bastardized
    Frontline skrev 2011-09-06 05:21:38 följande:
    Glöm inte extraktorrör med Tungan ute

     


    Sorry. Flört
  • Sveriges Värsta Granne

    For sierra cosworth chiptrimmad, om de går att få tag på idag, utan att de är totalt sönderrostade. Subaru Impreza 4 hjulsdrift med 220HK motor och kombi.

    MEN på sättet du ställer frågan så känns det som du borde ha en vanlig bil istället. Barn och föräldrar som vill köra fort hör INTE ihop...skut upp det hela tills barnen flyttat, då är du nog också mogen att köra "varsamt" med en motorstark bil. Som en polis sa till mig en gång om fortkörning, man kan ju välja sina tillfällen med omsorg.


    www.mingranne.se nu vinstfri, organisationsfri, företagsfrioch produktfri!
  • VonBulldog

    Men det beror ju på vad du menar med snabb bil ??? Mercedes har en combi i AMG utgåva som nu i dagarna har preparerats hos Kleemann i Danmark. Den är visserligen spärrad vid 300 knyck men det går snabbt dit med 667 hk och ett vrid på 1050 NM. Denna combin traskar iväg en hel del snabbare till 200 än Lamborguhni Murchilago och Porsche Turbo GT2. och det är med barnvagn i bagagen.
    Men nöjer du dig med en lite slöare finns Mercedes combin i vanligt AMG utförande med endast 467 hk oich finns begagnade också.
    Men jag tror nog som pappa med barnvagn och massor av prylar i bilen samt dom tråkiga hastighetsbegränsningar vi har, räcker det länge med en halvslö bil på 250 till 300 hk.

Svar på tråden Snabbaste bilen!