Ägg-och mjölkallergiker med väldigt dålig mage- hjälp!!
Hej!
har en son på drygt två som har konstaterad mjölk-och äggallergi. Mjölk har vi uteslutit sen han var en månad och ägg sedan han var fyra månader. Vid cirka ett års ålder stabiliserade magen sig och vi bytte 1-2 bajsblöjor per dag på honom. Han började sedan förskolan vid 1.5 års ålder och blev dålig i magen igen. 5-6 väldigt lösa blöjor som inte luktar friskt. Så fort vi har honom hemma ett par dagar blir magen bättre och i sommar (när sonen varit hemma) har han bajsat normalt igen.
Nu började han förskolan för två veckor sedan igen och magen är väldigt dålig. Jag har försökt prata med förskolan, men kan inte komma på vad det är han äter där som han inte äter hemma. Soja äter han varken på förskolan eller hemma.
Jag har pratat med hans läkare, men han säger att det inte är något problem så länge som han går upp i vikt, men jag blir ändå fundersam. ÄR det någon som har varit med om samma sak? ni som har barn med mjölk-och äggallergi, vad är de mer känsliga för?
Sonen får prickar ibland av viss mat och nyser av bananer, men det äter han ju även när han är bara hemma....
Alla råd mottages tacksamt!