• Orkidea

Känner mej lurad

Jag har nyss vart och fått håret färgat på Nikita Hair. 
    Och när jag skulle betala så kostade det 1690 kr.
    Är det för mycket eller är det som det ska vara?
    Jag har inte färgat håret på flera år hos en frisör så jag har ingen aning.
    Men det kändes extremt dyrt.
    Jag har kanske 40-45 cm långt och det är väldigt tjockt.
    Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Känner mej lurad
  • Tiikeri

Låter helt galet!! Fast jag har iofs inte färgat hos en frisör. Gör det hemma, och då kostar det under 100 lappen! Visst kan det bli fel. Men jag har färgat så många gånger, och jag har aldrig misslyckats. Bara man väljer rätt färg-medel så borde det gå bra. Färgar du ljust eller mörkt?

• sandra04

Det är nog vad det kostar . Va det med klippning?

• Rhoda Horswunce

Tyvärr låter det faktiskt som ett ganska normalt pris. Ingick klippning också så är det definitivt normalt. Helt sjukt egentligen att det ska kosta så mycket, men tyvärr gör det det. 

• 071001

Inte ett pris jag själv betalar, men här i Stockholm är det ett normalt pris för klipp/färg.

• Orkidea

Jag har alltid färgat hemma men tänkte kosta på mej en färgning hos en frisör för en gångs skull. Och det var bara färgning ingen klippning, jag tycker att det låter helt sjukt med sånna priser, men nikita hair kanske är en av de dyrare salongerna. 
    Mamma berättade att hon klipper sej och gör slingor för 1000 kr.  Så då kände jag ännu mer hur dyrt det är. 

• Orkidea

Jag bor i dalarna, var i Borlänge och färgade håret. Och det gör jag aldrig om.

• Tiikeri
    Orkidea skrev 2011-09-05 21:35:37 följande:
    Jag bor i dalarna, var i Borlänge och färgade håret. Och det gör jag aldrig om.
    Låter vettigt! Färga hemma och spara ca 1600kr, då kan du både köpa nya kläder och gå på resturang för pengarna du sparat :)
  • 071001

För enbart färg var det absolut hutlöst tycker jag.

• sandra04

Dyrt för bara färg. Kolla runt lite innan du färgar nästa gång. Jag frågar alltid min frisör innan vad det kommer kosta ungefär när jag bokar ny tid.

• såffan

tycker inte det låter dyrt för att vara hos en frisör. Däremot skulle jag aldrig själv gå till en frisör för att få något gjort med håret, tycker det är väldigt mycket pengar och dom kan ju aldrig veta exakt hur jag vill ha det hur bra jag än förklrar. Ingen annan än jag själv rör mitt hår med en sax...

• 071001

Min kusin har långt, tjockt hår, slingar och klipper sig för 1600 i centrala Sthlm. Bara som en jämförelse.

• Orkidea

De kanske är Nikita Hair´s priser då, oavsett om de ligger i Sthlm eller i Dalarna..
    Men jag gör aldrig om det..
    Hade räknat med kanske 1200 iaf. Det var därför jag inte tänkte på att fråga. Jag var hela säker på att det kostade runt 1000 kr..
    Men men,, Är huvudet dumt så får bank kontot lida,.

• tjejen989

Jag var nyss på Nikita och klippte och och skulle lägga i ljusa/guld slingor i mitt bruna hår för att ljusa upp det lite. Blev missnöjd med slingorna för de ser inte alls ut som bilden jag visade och gämför man min högra sida och min vänstra sida på håret så ser det ut som 2 olika personer skulle ha slinga det. Frisören la även i en bottenfärg i håret som ser nästan svart ut. Känns som jag kunnat färga mitt hår bättre själv med hårfärg från Ica. Och hela detta kalas fick jag betala 2800 för. Kommer aldrig att gå till en frisör igen..

• Pelle500

Nikita salong i knallelland ingenting att rekommendera . Jag var där 2 gånger och båda gångerna håret är förstörd , fullt , olika färg lagt plus min utväxt är lika stor som innan. Pris för denna värdelösa tjänst 2500 SEK.

Varning !
  • äldreochklokare

jag har långt hår och när jag gör slingor tar de ca 12/1300. Om jag dessutom klipper kommer jag upp i den summan som i TS. Brukar gå på en trendig frisör mitt i stan  där jag bor (Inte Nikita). Vet att det kan vara billigare på andra ställen. 

• Angelina333

Blev du nöjd med färgen?
    Blev du nöjd med frisyren i helhet?
    Kände du dig snygg? Ompysslad?

Om du svarade ja på minst en fråga så var det väl värt pengarna tänker jag.
    Det är inte varje dag man unnar sig att gå till frisören...

Svar på tråden Känner mej lurad