• Bebski

plötsligt mycket blod 6 veckor efter förlossning

Efter att haft en förlossning utan några komplikationer och inte haft så mycket avslag börjar jag helt plötsligt blöda kraftigt efter 6 veckor. Jag måste byta binda varje timme och det nästan rinner blod, väldigt klarrött och med en del klumpar. Bör jag oroa mig eller kan avslaget bete sig såhär ? Har förstått att det kan komma i omgångar, men ska det verkligen komma så mycket efter 6 veckor ?

• Svar på tråden plötsligt mycket blod 6 veckor efter förlossning
  • La Lola

Det kanske är din mens som kommit i gång?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Tygtiiger

Jag tycker du ska ringa till förlossningen och fråga dem - de kan svara eller hänvisa dig vidare till gynakuten. Man kan blöda mycket och fort om det är något som är kvar i livmodern och hindrar den från att dra ihop sig det sista, så bättre att du pratar med någon som vet än med oss på nätet.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Blomman85

Så fick jag också. Hade nästan slutat blöda och helt plötsligt så kom det massor och jag använde nattbindor som blev fulla på en timme och det höll i sig i en vecka, frågade min bm på efterkontrollen och tydligen så är det ganska vanligt enligt henne iaf.

• Bebski
    Blomman85 skrev 2011-09-05 22:52:18 följande:
    Så fick jag också. Hade nästan slutat blöda och helt plötsligt så kom det massor och jag använde nattbindor som blev fulla på en timme och det höll i sig i en vecka, frågade min bm på efterkontrollen och tydligen så är det ganska vanligt enligt henne iaf.
    Skönt att veta, ska på efterkontroll den 27 september, men ska kanske ringa och be att få komma tidigare ifall det inte stannar av så man är på den säkra sidan :)
  • Blomman85

Ja gör det så du slipper gå och vara orolig. Lycka till och hoppas det inte är någon fara!

• Alcea

Jag fick tillbaka min mens 7 veckor efter förlossningen, så det kan ju vara det. Min BM trodde då inte att det var något annat än mensen, så SÅ ovanligt är det nog inte.

• Louis e

hej till mig sa de på bb att om jag skulle börja blöda mer, helt plötsligt, då skulle jag höra av mig. så mitt råd, om du inte redan gjort det; ring bm

Svar på tråden plötsligt mycket blod 6 veckor efter förlossning