efterrätt
Hej på er alla!
Jag ska bjuda på middag på juldagen, men jag har lite idé torka på vad jag ska göra till efterrätt. Någon som har något bra tips?
Tack
det ska inte vara julinspirerad!
Hej på er alla!
Jag ska bjuda på middag på juldagen, men jag har lite idé torka på vad jag ska göra till efterrätt. Någon som har något bra tips?
Tack
det ska inte vara julinspirerad!
Kolla på arla.se - den sajten är min räddning. Speciellt såhär innan lunch . Jag hittar alltid mängder med smaskiga grejer där.
Allt med frukt i, tycker jag verkar uppskattat. Alla är rätt så "fett- och sötstinna" efter all julmat så något friskt och fruktigt är uppskattat. Exotisk fruktsallad med spännande mintsås (Creme Fraiche med hackad After Eight i) kanske?
Tack!
Jag skulle vilja ha ngt lyxigt som går att förbereda idag då vi ska till min mamma och fira jul.
middagen kommer att vara frukt i men du har rätt frukt är alltid gott.
TAck gärna fler recept
MMM, fruktsallad är nam-nam! Som föregående sade, det är så mycket fett & sött att något mindre sött vore kalas!
Jag brukar alltid leta inspiration på www.ica.se, du kan söka på speciella ingredienser eller bara efterrätt. Lycka till, hoppas du hittar något som faller dig i smaken!
Min favorit e choklad-fondue!!! Går snabbt att göra o e uppskattat (+liiite nyttigt med tanke på frukten...)!!
Dessutom använder jag Toblerone o då blir det ännu goare!!!
CLT - vad lustigt - jag tänkte faktiskt föreslå chokladfondue, eftersom jag stötte på det för första gången härom dagen! Låter kanongott. Det var förresten i samband med det som jag såg den där såsen med After Eight i. Man skulle ha varsin liten skål med varm choklad i, uppskuren frukt, en liten hög med kokosflingor och så en klick mintsås. Låter roligt, men kanske inget för den som vill förbereda dagen innan...
Ja en fruktsallad är ju alltid väldigt gott, sen hade vi en vitchokladmousse grädde till det var väldigt lyckat kanske ska göra det. Tack för tipsen.
Fondue är ju jätte gott men man behöver ju lite grejjer till det så det kan jag inte bjuda på sen är vi för många vi blir 15st
fler goda tips?
Kram