Min dotter VÄGRAR flaska. Tips?
Hej!
Många har nog samma problem skulle jag tro. Men jag hoppas någon här har ett bra tips ändå.
Min snart 6-månaders dotter har från start vägrat flaska. Nu har vi provat att både pumpat ur och ge i flaska - går inte. Att ge ersättning med flaska - går inte. Att ge välling med flaska - går inte. Har även provat olika sorters nappar - inget funkar.
Som tvåbarnsmamma är jag ganska trött och bara längtar efter att få komma iväg och träna och så på kvällar, kalla mig egoist då men det hade ju vart så jäkla mycket skönare att pappan kunde få vara behjälplig med matning någon gång och JAG äntligen skulle kunna få göra något själv.
Hon har ju börjat äta mycket gröt och mat nu så vi går ju sakta över från amning till mat på dagarna men det är ju just det här med välling jag tycker skulle vara så toppen om hon kunde ta emot. Det är ju så bra sån lång tid framöver, och lämpligt som kvällsmål.
Min äldsta son vägrade första månaderna men efter att jag doppat nappar i pure några ggr så tog han både napp och flaska sen, sååå skönt! Men dottern verkar vara en kräsen dam.
Känns som att koppa är det sista alternativet man väljer?
Någon som känner igen sig och som har något bra råd får gärna höra av sig här.
Tack!