Inlägg från: Falumamman |Visa alla inlägg
  • Falumamman

Minns ni skolmaten?

jag gick i skolan på slutet av 80 och på nittotalet.

tycker i helhet att skolmaten var väldigt bra.

favoriträtter var fiskpinnar, ris och någon slags röd, tunn sås med dill i. (vet tyvärr inte receptet, men den var jättegod) sen fanns det även filsås, men det receptet har jag

pannkaka

hamburgare med bröd

spagetti och köttfärssås

var också favoriter

levergrytan kunde jag ha klarat mig utan iaf :-P

Alla människor är unika, ingen är den andra lik, det finns inte två av mig, och tacka fan för det ;-P
  • Falumamman
    Grätchen skrev 2011-09-07 10:52:02 följande:
    Recept på din filsås tack
    1 dl fil
    2,5 dl gräddfil
    1 dl bostongurka
    2 msk senap
    dill

kanongod
    Alla människor är unika, ingen är den andra lik, det finns inte två av mig, och tacka fan för det ;-P
  • Falumamman

jag hade tur som gick i bergskolan i smedjebacken. dom kom tvåa ett år i sveriges godaste skolmat. så jag hade ingenting att klaga på

• Falumamman
    Sabbe skrev 2011-09-07 09:29:06 följande:
    Glad vegetarian som började skolan 90. I början var skolans mat inge vidare. Man glömdes oftast bort på friluftsdagar. Men på mellan stadiet minns jag fortfarande lasagnen, så god.
    jag var vegetarian ett kort tag i högstadiet (ända tills dom serverade hamburgare, då gick de tinte längre ha ha) kommer ihåg att dom serverade någon slags vegetariska hamburgare, tjocka saker som såg ut som nån slags pocherade ägg, skitgoda var dom iaf
  • Falumamman
    Freksta skrev 2011-09-07 12:40:58 följande:
    Då var eran bättre vi kom trea Skrattande Men vi insåg inte hur bra vi hade det förens vi började gymnasiet, där var maten så vidrig och alla längtade tillbaka till den hemlagade goda maten vi fått i 9 år Glad
    ha ha. ja samma här. gymnasiet var sämre. däremot fick vi juice till maten där och det tyckte man i första ring var jättestort ha ha
  • Falumamman

måste säga som det är. tyckte faktiskt skolmaten var godare än mammas, men det skulle jag aldrig säga till henne Skäms

Svar på tråden Minns ni skolmaten?