• Bamboon

avbryta amning till flaska

min dotter är nu kappt 2 veckor en amningen tar hela tiden av dygnet, kan ju knappt gå ut för kolla om on ammat. flör om hon börjar gråta blir det skrik tills hon får mat. kan man avbryta amningen o gå till ersättning

• Svar på tråden avbryta amning till flaska
  • La Lola

Fast...så är det ju från början....de vill äta ofta.....

Äter hon ersättning så kommer det ju att bli likadant.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • veh

Du skriver att amningen tar hela tiden av dygnet. Hur lång tid tar varje amning? Och hur lång tid går det innan dottern verkar vara hungrig igen?

Kan du inte göra så att du ammar en stund - kanske en halvtimma eller så. Och sedan ger du ersättning tills dottern verkar vara nöjd.

Om det är så att hon inte blir mätt på amningen så bör hon ju bli det på ersättning.

Men vill du amma så tycker jag att du ska kontakta BB/BVC eller liknande, och se om du kan få hjälp med att få amningen att fungera. Många har fått nästan "mirakeltips" som gör jättestor skillnad, bara genom att man håller barnet på något annat sätt eller liknande.

• 0rion
    La Lola skrev 2011-09-06 15:03:00 följande:
    Fast...så är det ju från början....de vill äta ofta.....

Äter hon ersättning så kommer det ju att bli likadant.
    står de sig inte längre på ersättning? det har jag hört
  • La Lola
    0rion skrev 2011-09-06 15:07:47 följande:
    står de sig inte längre på ersättning? det har jag hört
    Det är ju olika från barn till barn.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 0rion
    La Lola skrev 2011-09-06 15:08:25 följande:
    Det är ju olika från barn till barn.
    jaha, jag trodde det var mycket mer mättande än bröstmjölk oavsett vem som dricker det. där ser man
  • Martina Müller Holmgren

min dotter är 6 veckor och hon är inte mätt på det hon får från mig så jag amma henne först, rapa henne och ger sedan ersättning efteråt. då är hon nöjd... Glad

• skånegås

Det där med att amma hela tiden går över efter ett tag för de allra flesta....

• skånegås

Och ammar du väldigt ofta under en period så ökar mjölkmängden och det kan gå längre perioder emellan ganska snart..

• 0rion
    skånegås skrev 2011-09-06 15:13:07 följande:
    Och ammar du väldigt ofta under en period så ökar mjölkmängden och det kan gå längre perioder emellan ganska snart..
    jag ammade hela tiden i ca 3 månader. efter 3 mån blev det varannan timme dvs fortfarande väldigt ofta. tills sist hatade jag att amma. Men jag stod ut iaf. men det har varit riktigt riktigt jobbigt.
  • Bamboon

Ja alltså jag ammar tills hon slutar amma eller somnar. Jag vill ju ama henne så mycket som möjligt men ofta vill hon amma en 10 min kvart sen slut o sen sova kanske en halvtimme / timme i bland 2 sen mat igen. Sen närhon trycker bort brstet försöker jag ge henne mera bröst men då vägrar hon ta bröstet.

Svar på tråden avbryta amning till flaska