Inlägg från: skånegås |Visa alla inlägg
  • skånegås

avbryta amning till flaska

Det där med att amma hela tiden går över efter ett tag för de allra flesta....

• skånegås

Och ammar du väldigt ofta under en period så ökar mjölkmängden och det kan gå längre perioder emellan ganska snart..

• skånegås
    0rion skrev 2011-09-06 15:14:56 följande:
    jag ammade hela tiden i ca 3 månader. efter 3 mån blev det varannan timme dvs fortfarande väldigt ofta. tills sist hatade jag att amma. Men jag stod ut iaf. men det har varit riktigt riktigt jobbigt.
    Ja det är klart att det inte gäller alla, men efter bara 2 veckor ammar de allra flesta så mycket.
    Bamboon skrev 2011-09-06 15:24:04 följande:
    Ja alltså jag ammar tills hon slutar amma eller somnar. Jag vill ju ama henne så mycket som möjligt men ofta vill hon amma en 10 min kvart sen slut o sen sova kanske en halvtimme / timme i bland 2 sen mat igen. Sen närhon trycker bort brstet försöker jag ge henne mera bröst men då vägrar hon ta bröstet.
    Ser du till att hon ligger mage mot mage med dig? LIgger hon på sidan och vrider på huvudet kan en reflex göra att hon trycker bort bröstet... Ditt barn verkar helt normalt, men ett tips är ändå att skaffa en sjal eller sele att bära barnet i så blir du inte låst i soffan. BArn som blir burna behöver inte ammas för närhet utan mer för mat...
Svar på tråden avbryta amning till flaska