Inlägg från: Fåfflan |Visa alla inlägg
  • Fåfflan

    BIM-lista oktober

    Lagom är tråkigt skrev 2011-09-11 16:17:15 följande:
    HjärtaBIM Hjärta

    2/10 Anneh, inga barn 1:a försöket
    4/10 Rebecca1, inga barn, 6:e försöket
    5/10 Emmavaupptaget, inga barn, 2:a försöket
    7/10 LovisaCÖG, inga barn, 3:e försöket
    11/10 Lagom är tråkigt, 5: barnet, 2:försöket
    19/10 Fåfflan, inga barn, 3:e försöket
    SkålAntal på listan: 4
    4*0,2=  0,8 personer borde bli gravida. Solig

    Hoppar in här då :)
    Skuttar in i tråden då jag med all säkerhet kan säga att mensen är på g den här månaden....
  • Fåfflan
    HjärtaBIM Hjärta 2/10 Mel83, inga barn, 6:e försöket efter MA
    2/10 Anneh, inga barn 1:a försöket
    4/10 Rebecca1, inga barn, 6:e försöket
    5/10 Emmavaupptaget, inga barn, 2:a försöket
    7/10 LovisaCÖG, inga barn, 3:e försöket
    11/10 Lagom är tråkigt, 5: barnet, 2:försöket
    19/10 Fåfflan, inga barn, 3:e försöket 

    SkålAntal på listan:
    4 6*0,2= 1,2 personer borde bli gravida. Solig

    Kopierade listan & hoppas den blir rätt... Satte in mig i listan på citera men nu kanske den blir bättre... Är inte så värst haj på datorer... Håller tummarna för att det blir plus!!Skrattande  
     
  • Fåfflan
    anneh skrev 2011-09-12 19:16:34 följande:
    Börjar närma sig ÄL nu :)
    Är det fler som använder ÄLtest eller kör ni bara på?

    Jag använder mig av ÄLtest från testlagret. Har bara testat dem en gång & den dagen jag testade hade jag ett starkt teststreck som blev svagade dagarna efter så jag antar att jag testade på ÄL-dagen. Det testet talar om att inom de närmsta 24-48 timmarna så är det ÄL på g... Det fastnade inget men det kan ju bero på tusen olika saker. Hoppas det sätter sig nästa gång. Är trött på att må riktigt illa inför mensen... Folk tror väl att man har magsjuka när man slänger sig in på toa för att hulka magen ur led...
  • Fåfflan
    Mami2 skrev 2011-09-13 19:22:48 följande:
    Hur gör ni vid äl, ser ni till att pricka varje dag eller kanske varannan var tredje??? Vi har ju inte tidigare tänkt så mycket på detta utan våra 2 barn har blivit till på första försöket...Hur tänker ni?

    Vi försöker köra varannan dag, har ju inte gett resultat än så länge men skam den som ger sig... Skrattande
  • Fåfflan
    anneh skrev 2011-09-17 23:21:25 följande:
    Även jag fick positivt idag på ÄL test. Redan igår kväll faktiskt.
    Nån liten simmare borde ju hitta fram om vi myste mån, ons, fre och idag lördag?
    Hoppas det!

    Hoppas hoppas att det var en liten rackare som hittade fram & hade party!! Här är mensen precis avslutad, om man nu kan kalla det för mens. Tors em till lördag morgon & nu lite efterflytningar, ursäkta det äckliga. Illamåendet håller i sig lite lätt men jag fick neg på stickan i torsdags så jag är ju inte gravid. Nu siktar vi på ÄL om ca två veckor & sen hoppas vi att det biter. Glad
  • Fåfflan
    anneh skrev 2011-09-18 13:57:04 följande:
    Det är ju en så lång och tråkig väntan på ÄL..
    Men tiden fram till BIM är nog jobbigare Skrattande

    Ja det är en fasligt lång väntan till ÄL & sen så har vi ju den snubbigt långa väntan på BIM... Det är galet hur man önskar att den dagen kom pang bom!! För då får man ju veta säkert, ja för det mesta iaf. Åååh vad jag hoppas på tredje gången gillt!!!Skrattande
  • Fåfflan
    Randiga Rut skrev 2011-09-19 20:15:24 följande:
    Alltså... min mens... det kom väldigt lite i bara 3 dagar å dag 1+3 kom det typ jättelite... nu mår jag superkonstigt å vill typ bara gråta... dessutom är jag väldigt öm (vet inte om det är långt ner i magen el. typ vid livmoder/äggledare -känner inte igen känslan) ibland värker det ordentligt å det strålar ner mot typ ljumsken... dessutom e jag 40 mil hemifrån, helt ensam å har ingen aningen om det finns kk här(går absolut inte till VC för att göra en gynundersökn.) , jag är sjukt rädd för att behöva åka in själv.. testet jag gjorde på typ bim - 3 var ju neg. Det har ömmat till och från flera dagar nu och idag är jag helt svullen. Det finns inte så mkt jag kan göra, annat än att vänta, men behövde bara beklaga mig lite... 
    //Gråter

    Vad tråkigt att höra att du inte mår bra. Om du inte har haft så förut så kanske du bör ringa en vårdcentral för att kolla upp vad det kan vara. Jag hoppas verkligen att du mår bättre snart!! Stor kram!!!
  • Fåfflan
    Randiga Rut skrev 2011-09-20 23:01:55 följande:
    Tack Fåffalan och Pacgirl! Det känns alltid lite bättre när man får en kram eller två! ;) 

    Det är lite bättre idag men inte helt ok... Jag ska åka hem imorgon så om det inte släpper så går jag till Kk hemma. 

    Rebecca1: Så synd att du lämnar! Hoppas verkligen att det inte hänt ngt jobbigt.  Ta hand om dig!!

    Jag hoppas att det ger sig & att du känner dig piggare mycket snart! Skönt ändå att få komma hem där man känner sig mer bekväm.

    Rebecca1, vad det än är som har hänt så hoppas jag att det löser sig på bästa sätt!  

    Här är det snart ÄL om jag får tro testen. Kontrollstrecket är fortfarande svagt men framåt helgen, då hoppas vi på ÄL & att det blir en bäbis. Men det visar sig... 
  • Fåfflan

    Jag ger upp... Det känns i kroppen som om jag skulle ha mens igen, det moler & drar i äggstockarna. Brösten har stuckit till lite idag & jag är olycklig... Mina ÄLtest blir svagare & idag var teststrecket nästan obefintligt... Ingen ÄL den här månaden alltså...?? Snyft... Ska testa med CB's test ikväll lr imorgon, får se vad det säger...Rynkar på näsan

  • Fåfflan
    GladLovisaCÖG skrev 2011-09-23 15:12:08 följande:
    Men man kan få tunna utslag ett tag innan äl å sen kan dom försvinna å efter det kan man få äl efter:D ge inte upp hoppet;)

    Jag lever på hoppet... Fick en deppis bara... Jobbar på en förskola & jag tror att varenda förälder ruvar just nu... De går med magarna i vädret eller har nyligen fått reda på att de ruvar... Jag är jätteglad för dem samtidigt som jag känner ett sting av besvikelse för egen del... Jag vet att vi inte har jobbat så länge på att bli med barn men när man vill nåt så himla mycket så hoppas man & funderar... Iaf jag... Jag ska ta nya tag imorgon...Skrattande
  • Fåfflan
    LovisaCÖG skrev 2011-09-23 22:17:31 följande:
    Fåfflan: förstår precis hur du känner dig hade en sån deppis förra månaden:/ men nu tar vi det mer som det kommer:) har faktiskt inte tänkt på det så mycket denna månaden, har haft fullt upp med annat:P sen vet jag att pga en sjukdom jag har kan jag ha lite svårare att bli gravid än andra å det va lite därför jag fick sån väldans depp förra månaden:) men min underbara kille fick mig på andra tankar:)

    Såklart så hoppas jag att vi snart blir gravida, men nu är jag mer förberedd att det kan ta lite längre tid:/ men vi är ju så unga också så har ett tag å öva:) men sen blir man så sugen på att vara gravid när man ser alla magar:)

    Vad skönt att du har en bra kille att luta dig mot. Det gör otroligt mycket när man vet att man får stöd av sin partner, vad det än är. Min man säger: det kommer det när kommer älskling, vi har ju faktiskt bara börjat & en vacker då sitter vi där & säger: Vad hände...?? En bäbis...??Glad Men ÄLtestet imorse var neg & kroppen beter sig precis som innan mens så jag vette sjutton... Nåväl, vi ska mysa iaf, vem vet, jag kanske har väldigt sen ÄL eller så hoppar den över allt den här gången.

    Visst blir man sugen på att vara gravid när man ser alla magar... Jag vill också ha en sån go & rund mage... Vår tid kommer!!! Det är en sak som är säker...Skrattande 
  • Fåfflan
    LovisaCÖG skrev 2011-09-24 11:59:51 följande:
    Ja det betyder allt:) ja men precis så säger killen min med:) själv hade jag två veckor "sen" äl:P så väntar bim nästa helg:) ja vår tid kommer också kanske redan denna eller nästa månad, när det väl händer så kommer det vara helt underbart:D

    Gubben mins bror å sambo fick sitt andra i april å dom har två goa pojkar å det gör ju inte att man blir mer sugen eller så;) hihi

    Tihi, vi brukar sitta barnvakt till en liten ettåring & henne är det full fart på. Hon lärde sig gå i somras & far fram som en virvelvind samt att hon är så förbannat envis att jag ibland tänker: ska hon åka hem snart tro...?? Vi älskar henne som vår egen lilla tös men herre jesus, vi förstår inte var envisheten kommer ifrån... Solig

    Ja när det väl blir vår tur så kommer det att studsas runt på fluffiga moln. När det än blir, det visar sig helt enkelt... Tills dess så övar vi för fullt. 
  • Fåfflan
    LovisaCÖG skrev 2011-09-25 09:45:20 följande:
    Hahaha ja vissa är mer envisa än andra:) men dom är så goa ändå, så man står ut med dom:) vi passar hans brors femåring lite då å då å han är ganska lugn:) han är dessutom helt såld på sin farbror:D

    Ja ojojoj verkligen:D jag har absolut inget emot att öva;) haha å det händer när det är menat att det ska hända:)

    Om vi får nånsin får barn så är jag lite rädd att karlns envishet smittar av sig. Han är envis som en åsna med nageltrång & herre gullviva... Måtte jag föra med mig lite av mina fluffiga gener så envisheten inte lyser igenom så starkt... Haha!!! Men barn är bra goa & de förlitar sig helt på oss att vi ska finnas där för dem... Myyyys!! Och sen kommer tonåren... Flört

    Ja vi tänker just så... När det händer så är det menat så... Tills dess så får vi väl helt enkelt övningsköra & njuta för stunden... Oskyldig 
  • Fåfflan
    LovisaCÖG skrev 2011-09-26 11:48:32 följande:
    Hahahaha oj det va en envis karl :P haha jag är också envis å ibland kan jag med vara sådär himla envis (bra jämförelse förresten :P)  Ja dom gör det å dom är så himla goa :) Dom säger vad dom tänker på å så är det inte mer med det Glad Hahaha jaa du men man får njuta när dom är små först så får man tänka på tonåren när den tiden kommer Tungan ute

    Ja precis stämmer helt klart Skrattande Inget emot att övningsköra Tungan ute

    Oooh de där tonåren är jag väl lite fundersam över men som en vän sa: tänk på att du är 13 år äldre då... Bra sagt!! Ja karln är envis så det förslår... Blir tokig på honom!!!

    Övningskörning är bra... Då får man in vanan... Haha!! Hur är det med er idag?? Jag har nog ingen ÄL den här månaden eller så har jag missat den alldeles... Suck!!! 
  • Fåfflan

    1/10   Meshtaa, inga barn, 1:a försöket
    1/10   Babydoll84, inga barn, 5:e försöket
    1/10 LovisaCÖG, inga barn, 3:e försöket
    2/10   Samboo, 1 barn, 5:e försöket
    2/10   Mel83, inga barn, 6:e försöket efter MA
    2/10   Anneh, inga barn 1:a försöket
    3/10   Eerie, inga barn, 2:a försöket
    4/10   P Moudi, två söner, 1:a försöket
    7/10   Ann Lis 2:a försöket 6:e barnet
    9/10   Mami2, 3:e barnet, 2:a försöket
    9/10   Sunglow, inga barn, 1:a försöket
    10/10 Randiga Rut, 2:a barnet, 2:a försöket
    11/10 Lagom är Tråkigt, 5:e barnet, 2:försöket
    11/10  Emmavaupptaget, inga barn 2:a försöket
    12/10 Lisbett, 1 barn, 2:a försöket
    13/10 Fåfflan, inga barn, 3:e försöket
    31/10 HöstLilja, 2:a barnet, 1:a försöket

    Jag ändrade min bim, jag förstår inte hur jag har räknat... Jisses, jag hade tänkt att ha lång cykel den här gången. Usch... Glad

  • Fåfflan
    LovisaCÖG skrev 2011-09-30 12:13:07 följande:
    Fick mensen idag:/ skrev ju upp mig på oktober listan för två veckor sen då jag trodde jag fick min mens men det va ju bara en enkel blödning, då hade det gått 4 veckor efter senaste mensen å nu är det 6 veckor sen så jag stryker mig inte från denna listan eftersom vi nu är på tredje försöket:P ska bara flytta ner mig på listan:P förlåt om det blev rörigt, hatar oregelbunden mens:(
    Vad tråkigt... Oregelbunden mens är inte det roligaste. Jag hoppas min bestämmer sig för att komma på BIM, om den nu måste komma så att den inte skjuts fram hela tiden. Förra gången så var den iofs bara en dag sen men det gjorde mycket för både ÄL & förhoppningar...
  • Fåfflan

    Jag ger upp!! Ryggen är som från helvetet, faktiskt, nu får jag gnälla när den värker så fort jag sätter mig, står eller ligger ner. Det är dock skönast att ligga i sängen & vila. Det moler & drar i äggstockarna, mer än vanligt, jag har vita vattninga flytningar sen ett tag tillbaka, mår illa till & från & nu har bröstvårtorna börjat ömma... PMS är jätteroligt!!! På fredag borde det komma, ursäkta mig, men lite mysko flytningar inför mensen nästa torsdag.

    Hur går det för er tjejer?? 

  • Fåfflan

    Stort grattis Meshtaa!!! Vad roligt att höra!! Smitta nu riktigt ordentligt i tråden!!!Skrattande

  • Fåfflan
    LovisaCÖG skrev 2011-10-06 16:10:19 följande:
    Fåfflan: det kanske är tecken på att det kanske blivit nåt?;) hihi hoppas:D
    Jag hoppas helt på det fast jag är tveksam på att jag hade ÄL den här omgången vilket får mig att misstänka att de här symptomen får jag lägga i högen: Jävla PMS!!! Bröstvårtorna längtar ut ur bh-n & jag går & drar i den för att de ska känna sig fria... Jag undrar om de vill dansa macarena... Ryggen har varit snällare idag & molvärken är kvar men den känns annorlunda... Skrattande
  • Fåfflan
    SkrattandeRandiga Rut skrev 2011-10-07 18:21:44 följande:
    Grattis till plusset Ann Lis!! Pacgirl, behöver VERKLIGEN en påhejare nu!! Min mamma köpte ett test idag... i morgonbitti testar jag :) :) - iiihhh! He, he d gick inget bra med att låta bli att testa i okt.! Hrm, hrm!! :D
    Håller allt jag kan för att du får ett stort & fint plus!!!
Svar på tråden BIM-lista oktober