• nicole86

Jehovas vittnen

Vad tycker du om detta samfund?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jehovas vittnen
  • nicole86
    Äppelpaj80 skrev 2011-09-06 21:39:10 följande:
    Ts- Nyfiken på varför du undrar?
    Jag är nyfiken bara på vad andra tycker om dem.
  • Irme

De flesta som har åsikter om Jehovas vittnen har inte inskaffat sig så mycket kunskap, som det brukar vara när någon hatar en folkgrupp/religion.

Jag har åsikter i frågan, men kan inte svara på om de är bra eller dåliga. Finns både bra och dåliga saker nämligen. Och sedan beror det på individerna i församlingen. Det finns alltid idioter i alla grupper i samhället. 

• Red drum

Tycker det är en fruktansvärd sekt som är farlig på en mer personfarlig/psykisk nivå. Jag menar alltså inte allmänfarlig eller nationellt/internationellt farlig. Utan jag pratar om farlig för människor som är svaga, utanför och psykiskt nere. Jag har stor erfarenhet av dem, så jag vet vad jag pratar om. Fruktansvärd sekt, helt enkelt.

• Irme
    Red drum skrev 2011-09-06 21:52:18 följande:
    Tycker det är en fruktansvärd sekt som är farlig på en mer personfarlig/psykisk nivå. Jag menar alltså inte allmänfarlig eller nationellt/internationellt farlig. Utan jag pratar om farlig för människor som är svaga, utanför och psykiskt nere. Jag har stor erfarenhet av dem, så jag vet vad jag pratar om. Fruktansvärd sekt, helt enkelt.
    Jag har också stor erfarenhet, närmare bestämt 15 år av att själv varit med där. Jag har faktiskt inte mycket dåligt att säga, och jag umgås fortfarande med många av människorna i församlingen fastän jag inte är med längre. De är lika trevliga och omtänksamma som oreligiösa. Många utav dem har också hjälpt svaga och psykiskt sjuka människor väldigt mycket (utan att tvinga dem att gå med i deras kyrka)

Ibland tror jag faktiskt det handlar om individer och grupper som har problem, inte hela kyrkan och deras regler.  

Alla religioner eller trossamfund kan vara farliga för svaga människor, Jehovas vittnen är inte farligare än någon annan.  
  • Linda1976

Med tanke på hur det hanterar övergrepp mot barn inom samfundet, så kan jag inte tycka annat än att de är vedervärdiga.

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Anonym

Tycker inte om detta samfund, då de är farliga för svaga, utanför, sökande på nåt sätt. Nä usch, jag gillar dem inte och om de kommer till mig och knackar på så brukar jag säga, att jag är inte intresserad alls. Gillar inte deras sätt att pracka på folk.

• Caranlachiel

De har sina bra och dåliga sidor, som allt annat. Har en släkting som är vittne, tillsammans med sin fru. Och han är den trevligaste, sundaste och härligaste person jag vet. Men kan inte påstå att jag bryr mig särskilt mycket om hans trosuppfattning.

BF 16 november
  • April barn

Tycker de är helt vansinnigt galna!

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • Jag är bara jag

Jag tycker inte de är dåliga-jag vet att de är dåliga. Enskilda människor kan vara hur trevliga som helst,men sekten i sig medför inget gott i nån ände.

Svar på tråden Jehovas vittnen