• mjarv

Förskola i Uppsala, vilken ska jag välja?

Någon som vet något om Polacksbackens förskola samt Rosendals förskola i Uppsala? Jag har varit och besökt de i vintras samt läst på deras hemsidor men det har inte gjort mig mycket klokare. Jag skulle vilja veta lite mer om förskolorna. Kanske någon som har sitt/sina barn på någon av de? Är det bra personal? Bra organisation? Storlek på barngrupper? Lokal bra/dålig? mm mm. Jag vill veta allt! :)
    Tacksam för svar snabbt!  

• Svar på tråden Förskola i Uppsala, vilken ska jag välja?
  • fia76

hej men har inte ni i uppsala ett kids2home dagis? kolla det!  har just börjat på  ett  med min dotter  på ekerö och det är helt underbart!!!

• mjarv

Nä, tyvärr. Det har vi inte. Nu är det dessa två som gäller. Skulle vilja veta både pos och neg om dessa två förskolor i Uppsala.

• fia76

jo men kolla årsta i uppsala,    det här är ju för kul tipsa en i älvsjö om `"kids2home i årsta" men det var årsta i UppsalaSkrattande snacka om att jag har snor i hjärnan.....  www.kids2home.se

• Lucky

Rosendals förskola är väl alldeles nyöppnad(visst är det väl ett barackdagis?) så före sommaren hade de inte fullt vad jag vet! Vi fick en 1åring därifrån som gått på en avdelning med bara 1åringar... Så de bytte...
    Men därför kanske det inte finns så mycket info om den än! Polacksbacken har jag inte hört nåt om!

www.flerfam.se

• mjarv
    fia76 skrev 2011-09-09 10:58:43 följande:
    jo men kolla årsta i uppsala,    det här är ju för kul tipsa en i älvsjö om `"kids2home i årsta" men det var årsta i UppsalaSkrattande snacka om att jag har snor i hjärnan.....  www.kids2home.se
    Jaha, det var Årsta i Uppsala. :) Trodde allt låg i Sthlm... :)
    Tack för tipset men vi bor i stan och vill ha i närheten. Just nu är det Polacksbacken och Rosendal som gäller. Tack ändå! 
  • mjarv
    Lucky skrev 2011-09-09 11:00:26 följande:
    Rosendals förskola är väl alldeles nyöppnad(visst är det väl ett barackdagis?) så före sommaren hade de inte fullt vad jag vet! Vi fick en 1åring därifrån som gått på en avdelning med bara 1åringar... Så de bytte...
    Men därför kanske det inte finns så mycket info om den än! Polacksbacken har jag inte hört nåt om!

www.flerfam.se
    Jo, den är nyöppnad och det kan väl va både bra och dåligt antar jag.. Men man vill kanske inte att sin ettåring ska hamna med bara massa ettåringar. Tycker det verkar bra med lite mixat. Verkar iofs som att det är en småbarnsavdelning det gäller på Polack också, men kanske finns en o annan tvååring också. :P

• Solen11

fia76: Vad roligt att läsa att du är nöjd med Kids2Home. Vi har troligtvis fått plats i januari på deras nyöppnade förskola i Hammarby sjöstad där vi vi bor. Har du ngt mer du kan berätta om den förskolan? Har aldrig hört talas om dem och blir ju såklart lite orolig då man snart skall lämna bort det käraste man har...
    Är pedagogerna bra? Gärna så mycket info som möjligt. :) TACK!

Svar på tråden Förskola i Uppsala, vilken ska jag välja?