Indianica skrev 2011-09-13 21:07:05 följande:
Det är ju konstigt om hon blir blöt även av galonkläder?
Sedan måste jag säga att det här med skalkläder, inte håller det väl rätt för regn i någon högre utsträckning? Jag har trott det och bara haft skaljackor till barnen, men nu efter att själv ha använt min skaljacka (Didriksson) som regnjacka har jag ändrat uppfattning totalt. Jackan suger som åt sig av regnet efter kanske 10 minuter och känns fuktig och drar åt sig massor med kyla, så jag både känner mig våt och frusen efter en kort stund!!! Och då talar jag inte om ösregn, utan rätt lite regn!
Jag har därför köpt regnkläder åt barnen i "prassligt" material på Stadium (Everest) och det funkar bra. Så mitt tips är att köp riktiga regnkläder om du inte testat det på ett tag, men du verkar ju iofs ha testat galon...
Jag har ju nu köpt Isbjörn med 20.000 i vattenpelare så jag hoppas verkligen de håller tätt. Har hört att de ska göra det. Ja, all galon jag använt är helt värdelös och då har jag testat en massa olika. Galonbyxorna suger upp väta underifrån, så även om fötterna är torra i stövlarna är byxbenen under galonen våta. Jackorna blir blöta rakt igenom efter en stund. Då blir dotterns iofs mer fuktiga på insidan medan andra barns galon jag har sett i stort ett rinner på insidan så blöt är den. Hopplöst, suck. Hade aldrig lagt så mycket pengar på skalkläder annars, typ sista hoppet.