• Border

Psykologi - test

Ett quiz för dig som tror dig veta allt om psykologi, vill testa dina kunskaper eller kanske lära dig mer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-07 17:26
    OBS!!! FRÅGA TRE: VAD HAR HÖGER HJÄRNHALVA FÖR FUNKTION?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 18:59
    OBS! ALLA FRÅGOR OCH SVAR ÄR FRÅN DEN SENASTE VERSIONEN (2011) AV BOKEN "lEV I TIDEN" PSYKOLOGI A

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Psykologi - test
  • Border
    Mammatill2tjejer skrev 2011-09-08 13:14:52 följande:

Ditt bästa resultat är 8 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 14 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 8 rätt.

Jag är nöjd

Det ska du vara! Bra jobbat!

Betyg: VG 
  • Border
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-10 00:06:10 följande:

Förlåt men vilket sugit test, fråga 1 är ju alla alternativ fel. Varför göra ett test om psykolgi om du inte ens vet själv vad det betyder?

Jo, jag läser psykologi. På första frågan är det rätta svaret: "Läran om människan" inget annat.
  • Border
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-10 00:07:19 följande:
    Och fråga 2 så är ju två alternativ rätt..

Nej, ett av alternativen är rätt. Och det är serotonin.
    * Noradrenalin påverkar uppmärksamhet och vakenhet.

* Acetylkolin är viktig för minne och inlärning.

* Acetyk är inte ens ett ord, utan det hittade jag på      
  • Border
    nicewarmpussy skrev 2011-09-10 15:58:05 följande:
    Nej, är du deprimerad kan du även ha låga halter av noradrenalin, inget utesluter det andra. Så var två rätt i den frågan. Menar inte att såga dig och ditt test, eller jo det gör jag faktiskt.. det suger! Plugga lite mer så kanske du faktiskt klarar av din egen tenta!
    Svaren är tagna ur den absolut nyaste psykologiboken som jag använder i skolan. Både jag och min lärare har gått igenom boken grundligt, så jag vet att jag har rätt i denna frågan. Visst kan man ha låga halter av noradrenalin, men det som alla deprimerade har låga halter av är serotonin
  • Border
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-10 16:14:52 följande:
    Se det som att jag gjorde henne en tjänst, skriver hon "läran om människan" på en tenta kommer hon garanterat få underkänt. Det är inte otrevligt att säga att någon har gjort ett test som är dåligt när det faktiskt är det.

Nej, för detta är svaret på en av instuderingsfrågorna till nästa prov. Boken vi använder är helt ny för i år, så det är den senaste faktan
  • Border
    Inima skrev 2011-09-10 18:54:15 följande:
    Fast den kända översättningen från grekiskan är ju läran om människan. Står i vilken psykologibok som helst.

Tack!
  • Border
    Inima skrev 2011-09-10 18:55:18 följande:
    Fast de kan ju inte kugga henne när hon ger ett svar taget ur eb psykologibok.
    Det står nämnligen både i psykologi A och B boken läran om människan.

Tack igen!
  • Border
    IlIlIlIlIlIlIlIIII skrev 2011-09-10 16:23:11 följande:
    Nej okej jag ber om ursäkt, kanske var lite hård. Ts gjorde uppenbarligen sitt bästa i testet. Men när jag är snäll och faktiskt anmärker fel är det rätt oartigt att fortfarande stå fast vid att man har rätt när det faktiskt är fel. Eller kanske mer osmart än oartigt.

så det kan alltså inte vara så att du har fel?...
  • Border
    Luna777 skrev 2011-09-11 09:26:11 följande:
    Ordet psykologi kommer från grekiskans psyché och lógos och betyder läran om själen. Psykologin använder dock sällan det svenska ordet själ, utan föredrar lånordet psyke.

Detta står i Wikipedia..
    Ja, men i min psykologibok står det "Läran om människan" och det är där ifrån jag hämtat mina svar.
Svar på tråden Psykologi - test