• Anonym

Ont i ena ögat, känns som blåmärke men syns inget

Jag har en åkomma jag bruka få ibland. Det är alltid något av mina ögon, antingen vänstra eller högra. Nu är de vänstra, det är sån smärta att de gör ont då jag blinkar. Det känns som ett blåmärke. Vagel är det inte, för jag ser inte till någon. Brukar få detta då och då, vad är det? Gör sjukt ont å blinka.....

• Svar på tråden Ont i ena ögat, känns som blåmärke men syns inget
  • Anonym
    Apmor2 skrev 2011-09-07 20:29:38 följande:
    vagel?
    Vagel har ja haft innan, men de syns ingenting på ögat.... Blir tokig. Kan man ha vagel utan att de syns?
  • Anonym (optiker)

Är det ögonlocket eller själva ögat som är ömt? Alla vaglar syns inte, det kan vara ömt ändå.
    Är du röd någonstan på ögonvitan?
    Har du några andra symptom, ex rinner ögat, ljuskänslig, klåda osv?

Ge mig lite mer info så ska vi nog kunna klura ut vad det är :) 

• Anonym
    Anonym (optiker) skrev 2011-09-07 20:56:28 följande:
    Är det ögonlocket eller själva ögat som är ömt? Alla vaglar syns inte, det kan vara ömt ändå.
    Är du röd någonstan på ögonvitan?
    Har du några andra symptom, ex rinner ögat, ljuskänslig, klåda osv?

Ge mig lite mer info så ska vi nog kunna klura ut vad det är :) 
    Tack Ja, det är lite klåda... Sen är ögonen mina så sjukt torra med. Men nej inget rött. Det är ömt om jag petar underifrån om du förstår hur jag menar. Där längst in där under, sen när jag blinkar med
  • Anonym

som någon sa innan så behöver inte vageln synas... Jag har en på g här, jag ser aldrig mina men de känns. Har jag otur ser det ut som att jag fått stryk ;( Men denna gång blir det nog inte så farligt....

• Anonym

Stackare....
    Dock så har jag på båda ögonen nu, extrem smärta då jag blinkar och i morse var de rejält svullna!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-08 14:57:59 följande:
    Stackare....
    Dock så har jag på båda ögonen nu, extrem smärta då jag blinkar och i morse var de rejält svullna!

hipp hurra för din vagel idag! Usch o fy! Bara o härda ut!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-09 09:48:43 följande:
    hipp hurra för din vagel idag! Usch o fy! Bara o härda ut!
    Är ingen vagel... Har kollat upp va det är. Det är en tumör som trycker på, är väl inget å hurra för?!
  • Anonym

å hur fan skulle jag kunna veta d

• Anonymt7777

Hej! Jag har exakt samma sak men om jag blundar och man kan kolla noga så är det lite rött på ögonlocket men det är inte svullet. Som du säger så kommer det tillbaka igen och igen och jag vet inte vad det är!

Svar på tråden Ont i ena ögat, känns som blåmärke men syns inget