• Persemona

Växt ur Britax Hi-way? Längd på barnet?

Hur långa var era barn när de växte ur Britax hi-way?

Funderar på two way eller hi-way till en kille på snat 3år och 90 cm lång. 

• Svar på tråden Växt ur Britax Hi-way? Längd på barnet?
  • Joico

Two-way, utan tvekan! Den har längst rygg av alla stolar på marknaden och tar garanterat längre tid att växa ut än Hi-way.

• cicci85

Till en 3-åring skulle jag köpt en Twoway

• Triple Trouble

Min son är 105 och sitter i high-way, den är mindre. two way ryms precis dottern, hon är 122 cm.

• Lantani

Two way absolut! Vi har både hi-way och two way och sonen sitter bättre i two wayen nu! Han blir 3 år i november och är 98 cm lång.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Persemona
    Lantani skrev 2011-09-08 19:57:56 följande:
    Two way absolut! Vi har både hi-way och two way och sonen sitter bättre i two wayen nu! Han blir 3 år i november och är 98 cm lång.
    Att den räcker längre är jag med på. Men eftersom sonen är kort för sin ålder så beräknas han kunna ha hi-way tills han är 5,5 år. Han är även smal och väger inte över 13 kg. Kan för den delen fortfarande sitta i ett babyskydd då han klarar vikt och längd!  
    Så om man bara jämför stolarna i säg. Vilken är bästa stolen? Hi-way är ju lite högre. jag tänker att man ser bättre och att det är mindre risk för illamående. Dessutom mer plats för benen då sätet är väldigt litet. Jag tänker även att den tar mindre plats i bilen. Vi kan ej ha en fram då vi har airbag. Nu kan vi sitta bra fram då babyskyddet inte tar så mycket plats. Men hur funkar det med en two way bakom passagerarsätet? Vi har en ford focus kombi.
  • Triple Trouble

Köp en high way först, så kan han iaf ha den 17 cm till, så får du köpa two way sen.

Hw sitter bättre i bilen och så tycker mina att den är bekvämare. Jag gillar även britax secura som inte tillverkas längre, men man kanske kan hitta beg. Min andra 4 åring sitter i en sån, han är 110 nu och plats kvar att växa.

• Persemona
    EnStoltMamma skrev 2011-09-08 22:55:09 följande:
    Vad sitter han i för stol nu då? Inte ett babyskydd hoppas jag!
    Haha nej.  Lillasyster har babyskydd och det är dags för henne att byta. Storebror sitter i en hi-.way. Så antingen blir det en till hi way eller så en two way.  
  • Persemona
    Triple Trouble skrev 2011-09-08 23:25:43 följande:
    Köp en high way först, så kan han iaf ha den 17 cm till, så får du köpa two way sen.

Hw sitter bättre i bilen och så tycker mina att den är bekvämare. Jag gillar även britax secura som inte tillverkas längre, men man kanske kan hitta beg. Min andra 4 åring sitter i en sån, han är 110 nu och plats kvar att växa.
    Det blir inte två sådan stolar. Så antingen blir det en hi-way och sedan framåtvänd stol. Eller så en two-way och en framåtvänd stol sen. Vågar man verkligen köpa begagnad bilstol? Tänk om den är krockad eller skadad?
  • Lantani

Jag skulle helt klart välja two way ändå! Skulle han helt plöstligt skjuta i höjden, så är ni kanske så illa tvungna att byta från hi-wayen ändå.
    Det kan ju bli så att lillasyster blir lång och då ärdet ju bra att ha two wayen som hon kan ta över sen. Sonen som är 98 cm sitter sådär i hi.-wayen nu, han sitter ganska trångt med axlarna, trots att han är väldigt smal.

Alvin 081114 och Alice 100807
Svar på tråden Växt ur Britax Hi-way? Längd på barnet?