Växt ur Britax Hi-way? Längd på barnet?
Hur långa var era barn när de växte ur Britax hi-way?
Funderar på two way eller hi-way till en kille på snat 3år och 90 cm lång.
Hur långa var era barn när de växte ur Britax hi-way?
Funderar på two way eller hi-way till en kille på snat 3år och 90 cm lång.
Two-way, utan tvekan! Den har längst rygg av alla stolar på marknaden och tar garanterat längre tid att växa ut än Hi-way.
Till en 3-åring skulle jag köpt en Twoway
Min son är 105 och sitter i high-way, den är mindre. two way ryms precis dottern, hon är 122 cm.
Two way absolut! Vi har både hi-way och two way och sonen sitter bättre i two wayen nu! Han blir 3 år i november och är 98 cm lång.
Vad sitter han i för stol nu då? Inte ett babyskydd hoppas jag!
Köp en high way först, så kan han iaf ha den 17 cm till, så får du köpa two way sen.
Hw sitter bättre i bilen och så tycker mina att den är bekvämare. Jag gillar även britax secura som inte tillverkas längre, men man kanske kan hitta beg. Min andra 4 åring sitter i en sån, han är 110 nu och plats kvar att växa.
Jag skulle helt klart välja two way ändå! Skulle han helt plöstligt skjuta i höjden, så är ni kanske så illa tvungna att byta från hi-wayen ändå.
Det kan ju bli så att lillasyster blir lång och då ärdet ju bra att ha two wayen som hon kan ta över sen. Sonen som är 98 cm sitter sådär i hi.-wayen nu, han sitter ganska trångt med axlarna, trots att han är väldigt smal.