• Persemona

Växt ur Britax Hi-way? Längd på barnet?

Hur långa var era barn när de växte ur Britax hi-way?

Funderar på two way eller hi-way till en kille på snat 3år och 90 cm lång. 

• Svar på tråden Växt ur Britax Hi-way? Längd på barnet?
  • thecarseatlady

Min pojke har nu öronen och ögonen vid stolkanten eller strax över, så jag har inte vågat använda hi-wayn de senaste månaderna. Sonen är 115 cm lång. Åt ett barn som bara är 90 cm vid nästan 3 års ålder skulle jag absolut våga köpa en hi-way för den kommer ju att kunna användas i 2-3 år till, och efter det är det ju helt ok att vända framåt.

• Persemona
    thecarseatlady skrev 2011-09-09 19:34:13 följande:
    Min pojke har nu öronen och ögonen vid stolkanten eller strax över, så jag har inte vågat använda hi-wayn de senaste månaderna. Sonen är 115 cm lång. Åt ett barn som bara är 90 cm vid nästan 3 års ålder skulle jag absolut våga köpa en hi-way för den kommer ju att kunna användas i 2-3 år till, och efter det är det ju helt ok att vända framåt.
    Tack detta var ju det egentliga svaret på min fråga!
  • thecarseatlady
    Persemona skrev 2011-09-09 20:19:31 följande:
    Tack detta var ju det egentliga svaret på min fråga!
    Haha... Glad Jag kan ibland tycka att en del av de här trådarna går lite till överdrift faktiskt... alla vill inte / kan inte / behöver inte ha barnen bakåtvända tills de är över 7 år och har vuxit ur en Britax two-way... Det är faktiskt helt okej, nej förresten det är jäkligt duktigt, om man har barnen bakåtvända till 5 års ålder. Även om man inte köper en two-way när hi-wayn är urvuxen. Sådeså.
  • Finesse
    thecarseatlady skrev 2011-09-09 22:54:05 följande:
    Haha... Glad Jag kan ibland tycka att en del av de här trådarna går lite till överdrift faktiskt... alla vill inte / kan inte / behöver inte ha barnen bakåtvända tills de är över 7 år och har vuxit ur en Britax two-way... Det är faktiskt helt okej, nej förresten det är jäkligt duktigt, om man har barnen bakåtvända till 5 års ålder. Även om man inte köper en two-way när hi-wayn är urvuxen. Sådeså.
    Ja det är faktiskt sant.. Dock vet man ju aldrig hur stort barnet blir.. men har det växt så lite så borde man på ett ungefär veta kanske. Min dotter är 102 cm lång och 3 år.. det är ju lite skillnad Sonen är redan 72,5 cm lång och bara 6 månader.. Så jag är nöjd att jag köpt en tw iaf
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Mamma till Olle

En fundering: Vad menar ni med Britax two way? Vi har precis köpt en bilbarnstol och den heter Britax hi-way II, är det den ni menar?? Vår son satt bra i den, hoppas vi ska bli nöjda! =)

• Lantani
    Mamma till Olle skrev 2011-09-19 09:56:30 följande:
    En fundering: Vad menar ni med Britax two way? Vi har precis köpt en bilbarnstol och den heter Britax hi-way II, är det den ni menar?? Vår son satt bra i den, hoppas vi ska bli nöjda! =)
    Britax hi-way II är en uppdatering på den vanliga britax hi-way. II:an har längre stödben bla.
    Two way är en helt annan stol
    Alvin 081114 och Alice 100807
  • Lantani
    Mamma till Olle skrev 2011-09-19 10:02:17 följande:
    Okej, tack Lantani. Har du britax hi-way II till något av dina barn? =)
    Nej men har den "gamla" hi-way och den är super! Tror själva stolen annars är samma, förutom då stödbenet. De hade jag dock önskat något längre på min.
  • Mamma till Olle

Låter ju jättebra! =) Vi gjorde en liten chansning.. Vi ska byta bil nämligen, så vi har inte provat denna stol i bilen. Men han på babyproffsen garanterade att den skulle passa i vår Kia ceed sw. Hoppas han har rätt! hehe. Men då är det ju kanon som du skriver att hi-way II har något längre stödben, ifall det är för höga säten. Borde dock inte vara något problem! =)

• RoseMj

Min dotter 4 år, 3mån är 112 cm lång och sitter bra i Hi way.

• RoseMj
    thecarseatlady skrev 2011-09-09 22:54:05 följande:
  • RoseMj
    Lantani skrev 2011-09-19 10:22:54 följande:
    Nej men har den "gamla" hi-way och den är super! Tror själva stolen annars är samma, förutom då stödbenet. De hade jag dock önskat något längre på min.
    Vi bytte in vårt babyskydd till en hi way på säkerhetsbutiken och fick hjälp att montera den. Benet var för kort, men då använde de kilen man kan ha under stolen för bättre lutningsläge. Vi köpte en till att ha under stolen också.
  • Lantani
    RoseMj skrev 2011-09-21 15:14:50 följande:
    Vi bytte in vårt babyskydd till en hi way på säkerhetsbutiken och fick hjälp att montera den. Benet var för kort, men då använde de kilen man kan ha under stolen för bättre lutningsläge. Vi köpte en till att ha under stolen också.
    Ja kilen använder vi i vår bil, men i vissa bilar funkar det inte iallafall.
Svar på tråden Växt ur Britax Hi-way? Längd på barnet?