• Tifastar

Arbetsplatsolycka och ersättning, hur mycket?

Jag är lite intresserad av att veta om någon här fått ut ersättning efter en arbetsplatsolycka.

Vad var det för skada? Och hur mycket blev den slutliga ersättningen?

Sambon fastnade med sin ena hand i en maskin och har ett stort ärr över nästan hela handen. Nedsatt funktion o 3 fingrar samt att hela handen tappat i styrka... väntar nu på beslut från Afa om ev ersättning men har hört att det ska vara svårt att få.

• Svar på tråden Arbetsplatsolycka och ersättning, hur mycket?
  • Tifastar

Jo det fattar jag =)

Tänkte mer på vad andra har fått ut... jag har lixom noll upptaffning om man kan få 100 kr eller 1000 kr.

• Tifastar

Har ingen försäkring på någon av oss här hemma. Bara för bilen och huset

• Tifastar

Har åxå hört att dom ska vara "snåla" =(

Tycker att det är rätt illa att betala ut så lite eller inget alls eftersom det är en olycka som aldrig skulle ha hänt om man inte var på jobbet.

Funktions nedsättning i en arm eller hand verkar ju inte ligga på deras priolista iaf.

• Tifastar

Japp läkaren har tagit foton från början till "slut", alltså hur det ser ur nu.

• Tifastar
    Philippa skrev 2011-09-08 08:57:12 följande:
    Nej, och därför är det superviktigt att komplettera upp med en egen försäkring.....
    Jag tycker att det är så trist att lägga pengar på extra försäkringar till saker =( Har bara dålig erfarenhet av det. Som min häst som visade sig ha artors o jag fick inte ut en krona, lika så med gravidförsäkringen då sonens hjärtfel visade sig tillhöra några av de diagnoser som inte ingick i försäkringen =(

Då försärsäkringsbolagen ligger inte högt på min lista.
Svar på tråden Arbetsplatsolycka och ersättning, hur mycket?