• Zebraflicka

Gränspsykos? Vad är det annars?

Jag har haft perioder då jag får för mig att saker inte hänt, att jag bara hittat på saker. 
    Kan vara allt från småsaker till att personer jag känner inte finns egentligen.
    När jag var tillsammans med mitt ex fick jag för mig att jag bara hade hittat på att vi var tillsammans och att han egentligen inte fanns och om han nu skulle finnas så visste han inte vem jag var.
    Vad är detta? 

• Svar på tråden Gränspsykos? Vad är det annars?
  • yoyo90

Det är nog tecken på att du kan ha någon form av psykisk störning eller problematik. När du säger fick för dig, trodde du alltså att det var så på riktigt och hur lång tid tog det innan du kom ur det?
    Jag tycker nog du ska söka psykologhjälp på en öppenvårdsmottagning där du bor. Det låter inte bra det du skriver, men eftersom du är medveten om det kanske det är lättare att rätta till.

• Zebraflicka

Det har varit några minuter och upp till några dagar (veckor?).
    Jag trodde att det var på riktigt, men samtidigt visste jag att det inte var så, eller var osäker på om det verkligen var så.
    Jag har borderline och kontakt med psykiatrin. 

• yoyo90
    Zebraflicka skrev 2011-09-15 09:30:21 följande:
    Det har varit några minuter och upp till några dagar (veckor?).
    Jag trodde att det var på riktigt, men samtidigt visste jag att det inte var så, eller var osäker på om det verkligen var så.
    Jag har borderline och kontakt med psykiatrin. 
    Okej, vad säger dem om det? utifall du tagit upp det med din psykolog dvs.
Svar på tråden Gränspsykos? Vad är det annars?