vad kan hända om man äter för lite? - gravid
Hej! jag är nu i vecka 24 i min andra graviditet, i början så åt jag massor med skräp bara hade ett enormt behov av sötsaker och hamburgare... :S
Nu för snart två veckor sedan slutade jag tvärt med allt "onyttigt" (godis å skräpmat) och började räkna kalorier (använder appen shape up för att hålla koll på kalorierna.) och att äta nyttigt och näringsrik mat. (detta är bara för att jag inte ska överäta som jag gjorde förra graviditeten och få motivation att gå ut å röra på mig)
Jag fick hjälp att räkna ut hur mkt jag borde äta om dagen vilket var 1850 kalorier om dagen + 300 kalorier för att jag väntar barn.
Men varje dag så kommer jag bara upp i 1200-1650 kalorier vilket gör att jag går ner i vikt. jag äter helt normalt percis som jag gjorde innan graviditeten + ett mellanmål och emellanåt unnar jag mig en twix också( såååå gott :D )
jag orkar inte äta mera mat mår illa då, vad kan hända med mitt barn i maggen och kan detta påvärka min graviditet negativt?
Känns ju jätte dumt att bara för att jag slutar med godis och skräp att jag då skadar bebisen...