Får era barn, 8-11 år dricka energidryck??
Fler av mina vänner låter sina barn dricka energidrycker, red bull och liknande. Jag tycker inte det är okej, de är för små. Vad tycker ni?
Fler av mina vänner låter sina barn dricka energidrycker, red bull och liknande. Jag tycker inte det är okej, de är för små. Vad tycker ni?
Kurdistan: orkar du vänta till tjugo över fyra kan jag kolla när jag kommer till närmsta affär x)
Absolut inte! Inte heller kaffe, alkohol, cigg och andra saker som är farligt.
Shit, nej det är inte okej. Extremt beroendeframkallande och inte alls nyttigt för kroppen (har själv vart beroende av dom, och då var jag vuxen). Det är tom åldersgräns på sånt.
Nej, men han tycker inte dom är goda. Så vi behöver inte ens fundera på saken
Nej det får dem inte
Anonym(jj): varför inte kaffe? Hellre kaffe än taurin... Drack kaffe första gången ute på tävling när jag var 1,5 år...pappas termos blev tom så han fick ta min cola-flaska xD
min dotter är 13 (snart 14) och dricker energidricka då o då, jag drack själv de i den åldern och dricker det fortfarande, skälv vet jag inte vad jag ska säga om att hon dricker redbull osv, hon dricker de inte ofta å hon verkar ha kontroll över det, hon köper det själv. Borde jag säga till henne att sluta??
Aldrig i livet! Har även lärt mina barn att det inte är hälsosamt för vuxna heller, i hopp om att de ska ta detta till sig och minnas även när de blir äldre. Vi har diskuterat riskerna med energidrycker liksom med alkohol, tobak och snus. Finns dessutom en åldersgräns på dessa drycker och en bra orsak till den gränsen.
Nope, inte alls