• philip2009

kommer jag att gå ner i vikt ni som har löpband

hej

jag försöker gå ner i vikt har köpt löpband går på den varjedag 30 minuter 2 km , äter inte godis och andra onyttiga saker plus äter jag medicin xincal för att gå ner i vikt , tror ni att jag kommer att gå ner i vikt ? 

jag har inte tränat förut . ge mig tips gärna

• Svar på tråden kommer jag att gå ner i vikt ni som har löpband
  • Sanjos

En vuxen människa bör gå 10.000 steg om dagen enligt Folkhälsoinstitutet.
    Det motsvarar ungefär en sträcka på 7,5 km.

2 km ger inte mycket i viktminskningssyfte.
    Beror väl på hur mycket du annars rör dig om dagarna samt hur mycket övervikt du har?

• Nemi76

Jag skulle nog vilja påstå att 2 km är bättre än 0 km. Slutar man dessutom med godis och onyttig mat så bör man se resultat. Det är en bra början iaf, det vill jag absolut påstå. Ser du inte resultat efter 1-2 veckor så får du helt enkelt se över ditt ätande och göra en resning. Skriv tex ner allt du äter under en vecka så framgår det ganska tydligt hur mycket/litet du äter.

• philip2009

Jag har inte tränat förr och jag är nybörjare ska självklart öka min tränning bara att kroppen vänjar sig , jag msåte gå ner 8 kg .

• Nemi76

8 kilo är inte speciellt mycket att gå ner och kroppen behöver egentligen inte vänja sig, det kan vara bra att pressa kroppen till viss gräns. 2 km på 30 min är ett ganska långsamt tempo så jag hade nog försökt att öka tempot en del. Men som sagt, det är ju bättre än ingenting!

• philip2009

ja jag ska försöka komma upp i hastighet och längre distans , jag hoppas på resultat .

• Nemi76
    philip2009 skrev 2011-09-08 15:38:34 följande:
    ja jag ska försöka komma upp i hastighet och längre distans , jag hoppas på resultat .

Ja, ser du inte resultat efter 1-2 veckor får du äta mindre och träna mer helt enkelt
  • Flerbarnstokan

Jag kom igång genom att jogga 1 minut, gå 1 minut, jogga 1 minut, gå en minut osv. Vecka två: jogga 2 min, gå 1 min, jogga 2 min, gå en min osv och sedan öka på. Men du kanske bara vill promenera och inte jogga? Annars tror jag att power walk eller jogg ger mer i viktminskning är vad bara vanliga promenader gör. Fast all rörelse är bnaturligtvis bra! Lycka till!

• Carisma95
    Sanjos skrev 2011-09-08 15:15:14 följande:
    En vuxen människa bör gå 10.000 steg om dagen enligt Folkhälsoinstitutet.
    Det motsvarar ungefär en sträcka på 7,5 km.

2 km ger inte mycket i viktminskningssyfte.
    Beror väl på hur mycket du annars rör dig om dagarna samt hur mycket övervikt du har?
    Och framför allt, även om du inte äter godis och onyttigt TS så är det omöjligt att säga om 2 km har någon större effekt. Visst är det bättre än inget, men äter du betydligt mer (av vanligt mat) än du "bör" göra så kommer det ändå inte hända särskilt mycket.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden kommer jag att gå ner i vikt ni som har löpband