• Anonym (Kluven)

Har blivit erbjuden nytt jobb, men lönen är sjukt låg http://www.familjeliv.se/Forum-4-0/?hidelist=1#

Nu vet jag inte hur jag ska göra

Jag har blivit erbjuden 18000 kr i månadslön, och det är en sänkning med ca 3-4000 per
    månad från jobbet jag har nu.

Jobbet är det jag vill jobba med.. åhh vet verkligen inte hur jag ska göra.. dock tycker jag att 18000
    är löjligt lite. Jag är 26 år och har bra referenser och erfarenhet inom området. Bor i mellansverige, söder om Stockholm, i en mellanstor stad.

Vad tycker ni?? Trodde knappt att det fanns så låga löner.. har ju trots allt bra betyg och bra referenser och erfarenhet.

• Svar på tråden Har blivit erbjuden nytt jobb, men lönen är sjukt låg http://www.familjeliv.se/Forum-4-0/?hidelist=1#
  • Anonym

beror på yrket, svårt att säga utan att veta vilket yrke vi pratar om.

• Tow2Mater

Har du provat att begära mera? Vill de verkligen ha dig kanske de säger ja till mera.

• Anonym

Jag hoppas detta är en troll tråd annars e du ju dum.... 18 000 är väl en jävla bra lön. Finns folk som pluggat flera år på universitet å ändå inte kommer upp i den summan.

• Anonym (Kluven)

Ja jag funderar på att göra det, de ringde idag på dagen.. dock blev jag så chockad i telefonen att jag kappt fick fram ett ord när hon sa lönen.. sa dock till henne i telefonen att jag ska fundera men att jag troligtvis kommer att tacka nej, det lät som att hon skämdes när hon sa lönen till mig..

Det är inom ekonomi, valuta och service

• Anonym (Kluven)
    Anonym skrev 2011-09-08 18:50:58 följande:
    Jag hoppas detta är en troll tråd annars e du ju dum.... 18 000 är väl en jävla bra lön. Finns folk som pluggat flera år på universitet å ändå inte kommer upp i den summan.
    Nej det är ingen trolltråd, jag är seriös

Om du tycker att 18000 är en bra lön så får det stå för dig, för för mig är det inte en bra lön
  • Frontline
    Anonym skrev 2011-09-08 18:50:58 följande:
    18000:- är väl ingen bra lön, jag har ett vanligt arbete utan utbildning och jag plockar ut den summan efter skatt...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Kluven)
    Frontline skrev 2011-09-08 18:54:40 följande:
    18000:- är väl ingen bra lön, jag har ett vanligt arbete utan utbildning och jag plockar ut den summan efter skatt...
    Precis, det är det jag menar.. jag får ut ca 14-15 000 kr på mitt nuvarande jobb.. dock en del ob osv men nu skulle jag få ut ca 12 000.. känns ju knappast som "en jävligt bra lön" som någon skrev nyss.

Och så undrar jag vad man läser på universitetet som genererar så lite lön..
  • Anonym (>18000)

18 000. Vilket skämt, det var en riktigt usel lön.

• Anonym (Kluven)
    Anonym (>18000) skrev 2011-09-08 18:56:39 följande:
    18 000. Vilket skämt, det var en riktigt usel lön.
    Ja jag vet, det är ju verkligen det.. tyvärr vill jag verkligen ha jobbet men kommer att tacka nej pga av lönen
  • Anonym
    Anonym (Kluven) skrev 2011-09-08 18:56:16 följande:
    Precis, det är det jag menar.. jag får ut ca 14-15 000 kr på mitt nuvarande jobb.. dock en del ob osv men nu skulle jag få ut ca 12 000.. känns ju knappast som "en jävligt bra lön" som någon skrev nyss.

Och så undrar jag vad man läser på universitetet som genererar så lite lön..
    3 år på Universitetet, karolinska ger lön på 21 000, endast 3000 kr mindre än det du har fått utan högre utbildning. Nöjd ska man vara utan en högskoleexamen.
Svar på tråden Har blivit erbjuden nytt jobb, men lönen är sjukt låg http://www.familjeliv.se/Forum-4-0/?hidelist=1#