• Kent68

Hur gamla är Knatte, Fnatte och Tjatte?

Hittade ingen skoj/lattjo/oseriöst- kategori, så jag lägger den här i övrigt.
    Hur gamla uppfattar Du att Kalle Ankas brorsöner är? Glad
    Jag förmodar att åldersalternativen räcker, annars skriv en rad.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gamla är Knatte, Fnatte och Tjatte?
  • Kaosmamma

Tahira: hahaha jag ser dig överallt verkligen :) ja jag skulle nog också säga runt 10, min spontana tanke var det iaf. Ev 11 år.

• Bonanza

Jag skulle nog säga 10-11

De spelar tv-spel, är med i "scouterna" där de klarar massor av märken och äventyr, drar runt ensamma i stan, har rätt stränga och krävande lärare osv.

Visst, här på FL är det ju sexåringar som gör sånt - men i verkliga livet verkar det mer som en tioåring.  

• LivL

Jag har läst flera gånger att de är 10 år.

• Kent68

Jag borde haft med ett 12årsalternativ också kanske?
    Tror någon de är 12 så får ni säga till :O)

• IsDimma

runt tio har jag alltid trott.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • annca

Så som de är i nyare serier runt skulle jag säga 10-11, med tanke på vad de kan, vet och gör, men att de ändå leker med leksaker emellanåt.

När de introducerades av Barks(?) var de nog snarare 4-5. Åkte trehjuling och var en allmän ouppfostrad plåga därbak...

Rosa gjorde en serie för ett tag sedan där Kalle tänker tillbaka på hur de var när de kom till honom och hur de utvecklats sedan dess, till de duktiga gröngölingar de är idag...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Kungsbackafarsan

Om man bortser från att ankor torde ha en kortare livslängd än människor (är inte särskilt insatt i just ankologi) och snarare ser de tre som ankifierade människor, så skulle jag uppskatta deras ålder till 10-11, någonting. Don Rosa har säkert någon personlig ålder han håller sig till, eftersom att han har detaljerade födelsedatum på, typ, alla.

I Quack Pack som kom någon gång på nittitalet porträtterades de som tonåringar, men vi kan ignorera den serien, för den var kass.

• norgesessan

Kungsbacka, eller hur..Värsta möget...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Kungsbackafarsan

Eh. Bättre än Norge.

• Kajee

10 (-11)
    Dom är som mina elever ungefär. 

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • EllanEriksson

Dem är 10 :)
    Det är iaf vad dem nämner i "Ankliv" ^_^

I Quack Pack, som är asbra, är dem 15 har jag för mig ^_^

• cherrycupecake83

Tror att de är runt 6-7år....

Svar på tråden Hur gamla är Knatte, Fnatte och Tjatte?