När började era barn med engelska i skolan?
Ja, det verkar vara väldigt olika det där även inom den egna kommunen så därför undrar jag hur det ser ut hos er. Kommentera gärna och skriv var ni bor, om det är friskola eller kommunal.
Ja, det verkar vara väldigt olika det där även inom den egna kommunen så därför undrar jag hur det ser ut hos er. Kommentera gärna och skriv var ni bor, om det är friskola eller kommunal.
Att jag undrar är för att vi flyttat inom kommunen och dottern går nu i tredje klass. På den nya skolan började de med engelska i ettan medan de i hennes förra började i tvåan och då endast lite "på skoj" med några glosor då och då. EN väninnas barn går i tvåan nu och de ska inte börja förrän i trean.
Jag tycker att det är lite konstigt att det verkar vara frivilligt hur man lägger upp det på varje skola. Det blir ju inte så roligt om man som vi flyttar till en skola där de redan läst engelska i två år. Dottern fick en chock när vi var där i våras och hälsade på och var med en skoldag och helt plötsligt började fröken prata på engelska med barnen och de svarade. Nu är dottern som tur är klipsk och lättlärd så hon kommer nog i kapp ganska snabbt, men ändå. ALla har det inte lika lätt för sig i skolan.
SJälv är jag så gammal att jag inte minns när vi började med engelska
Tror dock att det var först i fyran faktiskt.