• Naoko

Stina har varit på systemet och köpt tre flaskor vin, hon blir trött av att bära och sätter sig på en bänk där en person som verkar vara en uteliggare frågar om han kan få en av flaskorna. Stina ger honom en av dem.

Så vad tycker ni om Stinas agerande? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stina har varit på systemet och köpt tre flaskor vin, hon blir trött av att bära och sätter sig på en bänk där en person som verkar vara en uteliggare frågar om han kan få en av flaskorna. Stina ger honom en av dem.
  • spunge

hade gett honom pengar så han hade kunnat köpa öl ist!

det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • bananflugekärlek

Supersnällt av henne.

• Mandel

Man kan se på det ifrån flera håll.

Varför uppmuntra honom att dricka om han redan har alkoholproblem? Han vore kanske i större behov av lite mat eller ett par nya strumpor?
    Stina är snäll som delar med sig, men hon kunde kanske hjälpt honom med något annat?
    Fast alkohol får han säkert tag på ändå och lite roligt måste man väl få ha även som uteliggare osv.

Jag hade nog hellre tagit mig tid och gått och köpt en macka och ett paket mjölk istället.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Loriyana
    Mandel skrev 2011-09-09 06:55:27 följande:

Varför uppmuntra honom att dricka om han redan har alkoholproblem? Han vore kanske i större behov av lite mat eller ett par nya strumpor?
    Stina är snäll som delar med sig, men hon kunde kanske hjälpt honom med något annat?
    Fast alkohol får han säkert tag på ändå och lite roligt måste man väl få ha även som uteliggare osv.

Jag hade nog hellre tagit mig tid och gått och köpt en macka och ett paket mjölk istället.

Men han kanske inte hade alkoholproblem? Det utgår inte av TS.
  • As mamma
    Mandel skrev 2011-09-09 06:55:27 följande:

• IsDimma

Slöseri men visst, snällt av Stina.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • puss

typiskt snåla uteliggare att vilja ha gratis.

Ät min sidfot
  • kmp

Jag lägger ingen moralisk aspekt på detta,
     jag undrar bara varför Stina vill skänka bort en av sina flaskor till någon hon inte ens känner?

• DenNamnbitne

Det var väl snällt av Stina. Dessutom visar hon mycket medmänsklighet bara genom att sätta sig på samma bänk som en hemlös. Det finns nog många som inte ens skulle gjort det!

Svar på tråden Stina har varit på systemet och köpt tre flaskor vin, hon blir trött av att bära och sätter sig på en bänk där en person som verkar vara en uteliggare frågar om han kan få en av flaskorna. Stina ger honom en av dem.