• Anonym

anledningar till sen mens?

min mens är nu över en vecka sen. jag har tagit tre gravtest (utspritt under den här veckan) men alla visar negativt.

har aldrig förr varit sen med mensen förutom de tre gångerna jag varit gravid tidigare.

känner de enorma trötthetskänslorna som jag känt innan när jag varit gravid, men de visar ju negativt! de föregående 3 gångerna jag varit gravid har jag fått utslag på gravtest någon dag innan, så jag brukar ju inte vara seg att få upp hormonnivåerna direkt.

har spiral (koppar)

någon som har några tankar om vad de kan tänkas vara som gör att den är sen?

• Svar på tråden anledningar till sen mens?
  • Anonym

Om du inte är gravid så är ju mensen sen för att ägglossningen av någon anledning var sen. Några anledningar kan vara:

- Spiralen.
    - Stress.
    - Virus/infektion i kroppen.

• Anonym

Om du är äldre kan  ägglossningen helt ha uteblivit också. Har börjat bli så för mig ibland (40). Inte ofta, men sådär två gånger senaste året.

Iofs kan ägglossning utebli även om du är yngre, men det är nog ovanligt.

• Anonym (Obildad)
    Anonym skrev 2011-09-09 10:17:26 följande:
    Om du är äldre kan  ägglossningen helt ha uteblivit också. Har börjat bli så för mig ibland (40). Inte ofta, men sådär två gånger senaste året.

Iofs kan ägglossning utebli även om du är yngre, men det är nog ovanligt.
    Jag trodde inte att man har ägglossning varje månad utan typ bara tio gånger per år (som ung då)?
  • Anonym
    Anonym (Obildad) skrev 2011-09-09 10:21:12 följande:
    Jag trodde inte att man har ägglossning varje månad utan typ bara tio gånger per år (som ung då)?
    Du har haft ägglossning varje gång du får mens, i princip. Så det beror ju på hur lång menscykel du har.
  • Anonym

nja jag är 26 så tror inte de är pga åldern. men de på gyn sa att de utreder inte förrän man inte haft på 6 månader! så de blir väl bara att vänta :S

Svar på tråden anledningar till sen mens?