Helammar folk inte längre?
Jag helammade till 4 månader, delammar än. Min son är 7½ månad snart.
Jag helammade till 4 månader, delammar än. Min son är 7½ månad snart.
Kan tillägga att jag verkligen VILLE helamma till iallafall 6 månader men min kille behövde mer än bara bröstmjölk vid 4 månader, han vart inte mätt så fick börja med smakportioner..det var riktigt jobbigt..
Det är svårt att amma, det kräver enormt med tålamod, det gör ont i början.
Jag fick 3 mjölkstockningar inom loppet av 2 månader, jag skrek och grät varje gång i 2 veckors tid i början varje gång det var dags för matning för mina bröstvårtor var så såriga och ömma, man kan inte ta på sig vad som helst utan man måste kunna amma i det, att man i början nästan grät varje kväll för man trodde att den lilla inte fick i sig något.. Och det var bannemig inte långt ifrån att jag slutade helt just då för jag mådde så jävla kasst.
Men åh vad jag älskar att amma. Jag känner mig stolt. Alla i min omgivning ger mig beröm för att jag fortfarande gör det och peppar mig att fortsätta. (min son är som sagt 7 och en halv månad nu).
Vid 4 månaders ålder var jag tvungen att sluta helamma för min kille behövde mer än bara bröstmjölk och det tog verkligen hårt på mig.
Jag uppmuntrar alla gravida i min omgivning att fan inte ge upp!! KÄMPA KÄMPA!
Men nej en mamma som inte kan amma sitt barn är ingen sämre mamma än en som kan.
Men bröstmjölk är det absolut bästa för bebisen alla gånger. Ersättning är konstgjort..man nästan undrar hur kvinnor gjorde förr..gav de komjölk till bebisen om de inte kunde amma?